چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه 15 فروردین در رأس هیئتی بلند پایه وارد پاکستان شد.

محمد میان سومرو رییس مجلس سنا، جمعی از نمایندگان مجلس ملی،"سید مشاهد حسین"دبیرکل حزب مسلم لیگ (حاکم) پاکستان و "ماشاالله شاکری" سفیر ایران در اسلام‌آباد، جمعی از مسئولان و مدیران نهادهای ایرانی از حداد عادل در فرودگاه "چک لاله" راولپندی استقبال کردند.

 حداد عادل را در این سفر"محمد مهدی زاهدی" وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، "مهدی صفری" معاون وزیر امور خارجه و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی دراین سفر سه روزه با ژنرال پرویز مشرف رییس جمهوری، رییسان مجالس سنا و ملی پاکستان دیدار و گفت و گو خواهد کرد. وی همچنین قرار است در دانشگاه بین‌الملل اسلامی در اسلام‌آباد درباره "وحدت امت اسلامی و چالش‌های پیش روی آن" سخنرانی کند.

حداد عادل ضمن بازدید از مزار علامه "محمد اقبال لاهوری" درشهر لاهور در دانشگاه این شهر نیز برای استادان ،نخبگان و اندیشمندان سخنرانی می‌کند.

مصاحبه رییس مجلس

حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به پاکستان اهداف خود از سفر به این کشور را تشریح کرد.او در بخشی از این مصاحبه همچنین درباره اقدامات انجام شده در راستای حل مساله نظامیان دستگیر شده  گفت: انگلیسی‌ها لحن تبلیغات خود رامنطقی کرده و سعی دارند با مذاکره درباره بازداشت نظامیان متجاوز انگلیسی با ایران مذاکره کنند که این اقدام مناسبی است.

حداد عادل افزود: پیام ما به انگلیسی‌ها و اتحادیه اروپا این است که اگر انتظار دارند دیگران حقوق آنان را رعایت کنند، آنها نیز باید حقوق ملتها و دولت ها را محترم بشمارند.

وی تصریح کرد: انگلیسی‌ها باید به اشتباه خود اعتراف‌ کنند و شیوه های قبلی در رفتار خود را کنارگذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره سفرخود به پاکستان گفت : این دیداردرپاسخ به سفررئیس مجلس پاکستان به تهران صورت می گیرد.

حداد عادل ادامه داد: پاکستان یک کشور بزرگ اسلامی و یکی از همسایگان مهم ‌ماست و هم اکنون همکاریهای گسترده‌ای در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با این کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد رابطه ایران و پاکستان‌همکاریهای پارلمانی است ,افزود: در سفر به پاکستان درباره صدور گازایران به پاکستان یا خط لوله صلح که پیشرفتهای خوبی داشته است با مقامات این‌کشور گفتگو خواهیم کرد.

کد خبر 18778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز