گروه سیاسی: امیر کویت در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی‌با وی، با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی‌ایران در منطقه، خواستار توسعه مناسبات با ایران در تمامی‌زمینه‌ها شد.

غلامعلی حداد عادل که برای دیدار رسمی سه روزه در صدر هیاتی از کویت دیدن می‌کند و ایرنا خبر آن را منتشر ساخت، روز شنبه 19 خرداد با امیر کویت دیدار و گفتگو کرد.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در این دیدار که شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت نیز حضور داشت، دیدار متقابل مسوولان دو کشور و رایزنی و مشورت آنان در خصوص توسعه همکاری میان دو کشور و مسایل مورد علاقه را عاملی مهم در توسعه مناسبات و همکاری و نزدیکی میان ملتها و تحکیم امنیت و ثبات در منطقه قلمداد کرد.

وی با اشاره به برنامه هسته‌ای کشورمان، پشتیبانی کویت را از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی‌ایران اعلام کرد و خواستار همکاری تهران با جامعه بین‌المللی به منظور اطمینان دادن در خصوص صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران شد.

در این دیدار حداد عادل با تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی‌ایران در خصوص تحکیم و توسعه مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، روابط میان تهران و کویت را بسیار خوب توصیف کرد.

به ایران اطمینان داریم

رئیس مجلس کویت هنگام استقبال از همتای ایرانی خود گفت: کویت به صداقت گفته‌های ایران مبنی بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای اطمینان دارد.

جاسم محمد الخرافی در گفتگو با واحد مرکزی خبر  افزود: شورای همکاری خلیج فارس نیز مصمم است زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را فراهم کند.

رئیس مجلس کویت تاکید کرد: باید کشورهای منطقه با شفافیت تمام بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای اصرار ورزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با جاسم الخرافی همتای کویتی خود و شیخ ناصر المحمد الاحمد الصباح نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص توسعه مناسبات میان دو کشور و مسایل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد.

غلامعلی حداد عادل عصر روز یکشنبه هم در جمع نخبگان ایرانی مقیم کویت در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به کویت یکشنبه از موسسه پیشرفت‌های علمی مسجد جامع و کتابخانه مرکزی موسسه نوآوری‌های ادبی البابطین کشور کویت دیدن می کند.

وی همچنین با کارکنان و خانواده‌های ارگانهای ایرانی مقیم کویت دیدار می‌کند.

حدادعادل همچنین عصر روز یکشنبه با حضور در انجمن روزنامه نگاران کویت، به سئوالات خبرنگاران کویتی و مقیم این کشور پاسخ خواهد داد.

این سفر که به دعوت جاسم الخرافی همتای کویتی حدادعادل انجام شده است، روز دوشنبه پایان یافته و رئیس مجلس شورای اسلامی‌به تهران باز می‌گردد.

کد خبر 23942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز