همشهری آنلاین: مجری نیمه‌شمالی خط ۳ مترو تهران با بیان اینکه بخش میانی این خط حد فاصل چهار راه ولیعصر (عج) تا خیابان شهید بهشتی به زودی به بهره برداری خواهد رسید گفت:

خط ۳ مترو تهران بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۳ تکمیل و امکان سفر با مترو ازجنوب غربی تا شمال شرقی پایتخت به وسیله این خط فراهم خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، عظیم عراقی با بیان این مطلب افزود: خط ۳ مترو تهران به طول ۳۷ کیلومتر با ۲۸ ایستگاه، در ۳ فاز به بهره برداری می‌رسد که طراحی سیستم این پروژه براساس ظرفیت جابجایی 45 هزار مسافردرساعت در هر جهت انجام شده است.

وی افزود: خط ۳ از بزرگراه آزادگان درجنوب غربی تهران آغاز و با گذر از بزرگراه‌های آیت الله سعیدی و جوانه به میدان راه آهن می‌رسد سپس در امتداد خیابان ولیعصر (عج) به سمت شمال تغییر جهت داده و با عبور از خیابان‌های مولوی، قزوین و میدان منیریه، در ادامه با گذر ازخیابان‌های امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی به ایستگاه تقاطعی چهار راه ولیعصر (عج) در خط ۴ وسپس به میدان ولیعصر (عج) رسیده و با عبوراز تقاطع خیابان‌های ولیعصر (عج) ودکتر فاطمی وارد خیابان شهید بهشتی می‌شود.

مجری نیمه شمالی خط ۳ مترو تهران ادامه داد: خط ۳ در راستای خیابان شهید بهشتی به ایستگاه تقاطعی شهید بهشتی در خط ۱ و سپس به تقاطع خیابان شریعتی وشهید آیت الله قدوسی رسیده ودر ادامه به طرف بزرگراه شهید صیاد شیرازی به سمت شمال تغییر جهت داده و با گذراز بزرگراه شهید بابایی ومیدان نوبنیاد به مناطق ازگل و نیاوران منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حفاری خط ۳ مترو تهران تمامی روش‌های متداول از جمله روش‌های کند و پوش (Cover & Cut)، ماشین حفار (TBM) و روش اتریشی (NATM) استفاده شده گفت: خوشبختانه ساخت مترودر کشور به طور ۱۰۰ درصدبومی شده، چنانچه همه خطوط و از جمله خط ۳ متروتهران توسط متخصصان و کار‌شناسان ایرانی در حال احداث است.

عظیم عراقی تاکید کرد: خط ۳ متروتهران تبدیل به یکی ازپرمسافر‌ترین خطوط متروتهران خواهد شد و یکی از ویژگی‌های این خط، آن است که با دیگرخطوط مترو ایستگاه تقاطعی خواهد داشت.

کد خبر 187636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز