همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران گفت:ما همچنان منتظر نشانی بلوار مورد اشاره ریاست محترم جمهور در کنفرانس خبری روز ۱۱ مهر ایشان هستیم که اشاره کردند «همین امروز از یک بلواری رد می‌شدیم که پر درخت‌های قدیمی بود، پریروز رد می‌شدیم، امروز هم رد شدیم همه درخت‌ها را برداشتند برای خیابان کشی».

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری با بیان این مطلب به گزارش و عکس‌های منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح امروز و طرح ادعای قطع درختان اشاره کرد و گفت: هیچ درختی در هیچ منطقه‌ای از شهر تهران قطع نشده و ما همچنان منتظر نشانی بلوار مورد اشاره ریاست محترم جمهور در کنفرانس خبری روز ۱۱ مهر ایشان هستیم که اشاره کردند «همین امروز از یک بلواری رد می‌شدیم که پر درخت‌های قدیمی بود، پریروز رد می‌شدیم، امروز هم رد شدیم همه درخت‌ها را برداشتند برای خیابان کشی».

وی ادامه داد: مشخص نیست عکس‌های منتشر شده در این روزنامه مربوط به چه زمانی و در صحت این تصاویر هم تردید وجود دارد. اما یکی از عکس‌ها ظاهرا مربوط به پارک پردیسان است که زیر نظر شهرداری تهران نبوده و مسولیت آن با سازمان حفاظت از محیط زیست است.

مختاری افزود: اگر در زمان احداث بنا یا معبری، درخت زیر بنا یا در مسیر معبر قرار داشته باشد، کمیسیون ماده ۷ که نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده فنی شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در آن عضو هستند، رای به جا به جایی درخت خواهند داد. این درصورتی خواهد بود که به هیچ عنوان امکان تغییر نقشه ساختمان وجود نداشته باشد و این کمیسیون به هیچ عنوان مجوز قطع درخت صادر نمی‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: البته اگر لازم باشد با توجه به اینکه در دوره مدیریت شهرداران مختلف بنده مسئولیت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران را بر عهده داشته‌ام، در خصوص نوع نگاه مدیران شهری گذشته نسبت به موضوع حفظ و نگهداری از درختان شهر تهران و مقایسه این دیدگاه‌ها با ذکر نمونه‌های مستند آمادگی طرح آن‌ها را دارم.

مختاری افزود: جا به جایی درخت در فصل مناسب و در زمان خواب درخت انجام می‌شود و درخت به مکانی مناسب منتقل خواهد شد همچنین مالک ساختمان ملزم است ۲ برابر محیط بن درخت، در نزدیکی‌‌ همان مکان، درخت بکارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه با بیان اینکه نشانی‌های داده شده در گزارش این روزنامه تک به تک، مورد بررسی قرار گرفته است گفت: در خیابان شهید گمنام و میدان گل‌ها هیچ درختی نه تنها قطع نشده بلکه جا به جا نیز نشده و درختان در رفیوژ میانی خیابان همچنان پا برجا ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: در خیابان شهید گمنام، نرسیده به زیر گذر، تعدادی از درختان با مجوز کمیسیون ماده ۷ جا به جا شده و به رفیوژ شمالی، مقابل ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری تهران منتقل شده‌اند.

مختاری با بیان اینکه درختان جا به جا شده، جوان هستند افزود: این درختان، اقاقیای پیوندی بوده که محیط بن پایینی داشته و جابه جایی آن‌ها نیز به راحتی انجام می‌شود.

وی افزود: دیگر موارد ادعا شده در این گزارش نیز مورد بررسی قرار گرفته و شناسایی نشده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین بابیان اینکه ما کماکان منتظر نشانی بلوار مورد نظر ریاست محترم جمهور که به قطع درختان در آن اشاره کردند هستیم، گفت: در صورت اعلام نشانی این مکان اگر تخلفی رخ داده باشد به طور حتم با فرد متخلف، هر کسی که باشد، برخورد خواهیم کرد. اما این مکان مورد اشاره ایشان در کنفرانس خبری هفته گذشته هنوز به طور مشخص اعلام نشده است.

مختاری با بیان اینکه در دوره مدیریت شهردار قبلی تهران هم مدیرعامل سازمان پارک‌ها بوده گفت: بعد از به عهده گرفتن مدیریت شهرداری تهران توسط دکتر قالیباف، مساله توسعه فضای سبز به طور جد در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفت. تا سال ۸۴ تعداد پارک‌های شهر تهران ۱۲۰۰ مورد بود اما اکنون به ۱۹۰۰ پارک رسیده است. میزان جنگلکاری در تهران ۲۴ هزار هکتار بود اما اکنون به ۳۸ هزار هکتار رسیده و میزان سرانه فضای سبز ۹/۸ متر بود که اکنون به ۱۵ متر و به میزان سرانه استاندارد بین المللی رسیده است.

وی با بیان اینکه کارنامه مدیریت شهری در صیانت از فضای سبز پایتخت کارنامه‌ای درخشان است، گفت: عزمی که در این دوره برای حفظ و گسترش فضای سبز و صیانت از درختان شهر تهران وجود داشته بی‌سابقه بوده است که شهروندان گرامی نمونه‌های آنرا به طور مثال در مورد باغ قلهک به خوبی در خاطر دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز افزود: برگزاری ۷ دوره نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در زمان دکتر قالیباف که تا پیش از ایشان تنها ۳ دوره برگزار شده بود، استفاده از روش‌های الکترومغناطیسی برای شناسانمه دار کردن درختان و کنار گذاشتن روش‌های سنتی، استفاده از آب خام برای آبیاری ۱۰۰ درصد فضای سبز تهران، طرح شناسایی قنوات و استفاده از آب آن‌ها برای آبیاری، توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران و.. از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره مدبریت شهری بوده است.

کد خبر 187079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز