جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد چند روز بعد از نشست خبری پرحاشیه‌اش که در آن، از مصاحبه‌ رئیس مجلس با یک «خبرگزاری وابسته به نهاد نظامی» ابراز تأسف کرده بود، 16 مهر به بهارستان می‌رود تا در جلسه استیضاح وزیر ورزش به دفاع از او بپردازد.

این حضور و آن سخنان، یادآور بررسی صلاحیت حمید سجادی نخستین گزینه وزارت ورزش و جوانان در مجلس است که رئیس‌جمهور پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد، در یک گفت‌وگو اظهار داشته بود که مجلس دیگر در رأس امور نیست و به این ترتیب جوی منفی در صحن علنی برای خود درست کرده بود؛ فضایی که منجر به «دو دو» کردن‌های نمایندگان به نشان مخالفت هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن شد و بعدها از مجلس گلایه شد که چرا حرمت رئیس‌جمهور نگاه داشته نشده است.

با وجود اینکه برخی شایعات از بازپس‌گیری امضای برخی استیضاح‌کنندگان حکایت دارد،

اما عبدالرضا مصری سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تأیید کرد که نخستین دستور کار مجلس در جلسه 16مهر استیضاح محمدعباسی نخستین وزیر ورزش و جوانان کشور است. طرح استیضاح عباسی در 20محور که مهم‌ترین آنها بی‌توجهی به امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، انجام مسافرت‌های غیرضرور به خارج و داخل و چگونگی اجرای همایش‌ها، دخالت در امور فدراسیون‌ها و تغییرات غیراصولی آنها به‌خصوص در فدراسیون شنا و سرانجام نحوه عزل و نصب‌هاست در جلسه علنی چهارشنبه پنج مهر اعلام وصول شد.

برخی نمایندگان مجلس مثل مهدی هاشمی که رئیس فدراسیون تیراندازی است، معتقدند که استیضاح عباسی طرح انحرافی مجلس برای دور کردن اذهان از مشکلات اقتصادی و ارزی کشور است و وزیری که باید در این شرایط استیضاح شود عباسی نیست. حسن کامران نماینده مردم تهران در مقابل گفته که برخی نمایندگان نمک گیر وزیر ورزش شده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد پیش از حضورش در مجلس در نشست خبری‌اش که هفته قبل برگزار شد به دفاع از عباسی پرداخت. او تلویحا از سنگ اندازی‌های عده‌ای از نمایندگان در مقابل موفقیت‌های ورزشی سخن گفته و اظهار داشت که «دو سال قبل هنگامی که در چین و در المپیک و پارالمپیک مقام خوبی آوردیم عده‌ای جلو افتادند که سازمان ورزش را بر هم بزنند و اکنون هم که پیروزی‌های المپیک به‌دست آمده است، وزیر استیضاح می‌شود».

درصورتی که تا فردا اتفاق خاصی نیفتد، نمایندگان استیضاح‌کننده امضاهای خود را پس نگیرند و طرح استیضاح از نصاب نیفتد، مجلس نهم نخستین استیضاح خود را با وزیر ورزش آغاز خواهد کرد.

کد خبر 186861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز