گروه شهری: باغ موزه قصر بی‌نظیر و منحصر به فرد است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پس از بازدید از بخش‌های مختلف باغ موزه قصر شامل عمارت مارکوف، نیایشگاه، زورخانه، بند موزه هنر، مرکز اسناد، محوطه و ساختمان زندان سیاسی، اقدامات شهرداری تهران را در این‌باره ارزنده اعلام کرد.

ghasr

وی گفت: مرمت، احیا و ایجاد بخش نرم افزاری و مفهومی باغ‌موزه قصر بی‌نظیر، منحصر به فرد و بی‌بدیل بوده و در میان پروژه‌های شهری دارای نمره الف است.در این بازدید علی اصغر مونسان مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: این مجموعه هفت هکتاری با زیربنایی بالغ بر 20هزار مترمربع آماده افتتاح و بهره‌برداری است و طی روزهای آتی پذیرای قدوم شهروندان خواهد بود.

به گفته مونسان پس از تحویل زندان قصر به شهرداری تهران ایده‌های بسیاری ازسوی طراحان برای تبدیل این مجموعه به یک مرکز فرهنگی بررسی شد و نهایتاً براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، تبدیل زندان قصر به مرکز فرهنگی با محوریت تاریخ انقلاب اسلامی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

مونسان افزود: با انجام مطالعات گسترده تاریخی شهر تهران، حدود و ابعاد باغ قصر قجر مشخص و در طراحی مجموعه اعمال شد و بناهایی که تخریب شده بودند با استفاده از روش‌های مختلف، شناسایی و در مجموعه معین و معرفی شدند. دو بنای مهم مجموعه یعنی عمارت مارکوف و ساختمان موسوم به زندان سیاسی نیز با رعایت اصول فنی مرمت، به موزه، بخش‌های فرهنگی و گالری‌های موضوعی و کاربردی تبدیل شده است.

کد خبر 186765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز