همشهری آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی ـ وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ـ در رأس یک هیات عالیرتبه دفاعی صبح امروز برای انجام دیدار رسمی از عراق، وارد بغداد شد.

سردار وحیدی و هیات همراه در جریان سفر خود به عراق که به دعوت رسمی دکتر سعدون الدلیمی، وزیر دفاع این کشور صورت گرفته است با مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو خواهند کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به عراق در فرودگاه بین‌المللی بغداد، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران، با ابراز خرسندی از سفر به این کشور گفت: اشتراکات و ظرفیت‌های فراوانی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد اقتضا می‌کند تا روابط ایران و عراق تا بالاترین سطح گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سیاست اصولی و خدشه‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران گسترش همه‌جانبه همکاری با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه است گفت: کشور عراق از جایگاه خاص و ویژه‌ای در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی ایران برخوردار است.

وحیدی خاطرنشان کرد: عراق جدید که با ایجاد دولتی مردمی و قانونی شکل گرفته است این فرصت را برای دو ملت ایران و عراق فراهم کرده که افق‌های بلندی از همکاری، حسن همجواری و روابط مسالمت‌آمیز را رقم بزنند.

وزیر دفاع، پیگیری اجرای توافقات دفاعی دو کشور، بررسی راه‌های گسترش روابط دفاعی، تبادل نظر درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را از جمله اهداف سفر خود به عراق برشمرد و افزود: امیدوارم این سفر به افزایش سطح همکاری‌های دفاعی ایران و عراق منجر شود و بتوانیم با گسترش مناسبات دوجانبه تحکیم بخش صلح، ثبات و امنیت در منطقه باشیم.

بر اساس این گزارش، سفر سردار وحیدی به عراق، نخستین سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این کشور محسوب می‌شود.

 

کد خبر 186691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز