دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور گفت: سالانه 5 هزار نفر از موتورسواران جان خود را به علت رعایت نکردن قوانین و عدم استفاده از کلاه ایمنی از دست می‌دهند.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی در حاشیه سومین دوره مسابقات موتورسواری سرعت که در پیست موتورسواری آزادی برگزار شد اظهار داشت: این مسابقات به این دلیل برگزار شد که نشان دهیم هیجان و سرعت مخصوص میادین است و در خیابان باید رعایت قانون انجام شود چرا که آرامش حق تمام شهروندان است.

وی ادامه داد: از مسئولان درخواست می کنیم که پیست استاندارد و مناسبی را برای جوانان راه اندازی کنند تا آنها بتوانند هیجانان خود را در آنجا تخلیه کنند. متاسفانه امروز هیچ پیست استانداردی برای تخلیه انرژی جوانان در کشور وجود ندارد.

به گفته رئیس پلیس راهور، پلیس مخالف سرعت و هیجان نیست و معتقد است باید سرعت و هیجان با ایمنی‌های لازم در مکان‌های ویژه انجام شود و خیابان جایی برای این گونه اقدامات نیست.

سردار مومنی با اعلام اینکه خودم در سال 60 گواهینامه موتور گرفتم و موتور نیز سوار شده افزود: هیچگاه نباید خیابان را به محلی برای خیابان گردی انتخاب کرد چرا که به زودی امکانات لازم برای تفریح جوانان فراهم می‌شود. سرعت با زندگی انسان‌ها عجین شده است و باید امکاناتی را فراهم کرد در هنگام تخلیه انرژی، ایمنی نیز فراهم باشد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه سالانه پنج هزار نفر در حوادث موتورسیکلت‌ها جان خود را از دست می‌دهند افزود: علیرغم اینکه شاهد کاهش تصادفات رانندگی هستیم اما موتورسیکلت همچنان یکی از پایه‌های تلفات رانندگی محسوب می‌شود این در حالی است که با حداقل رعایت مقررات و عدم تخطی از سرعت مطمئنه می‌توان تلفات موتورسیکلت‌ها را به حداقل رساند.

وی تاکید کرد: متاسفانه 70 درصد موتورسواران به علت ضربه به سر جان خود را از دست می‌دهند در حالی که با استفاده از یک کلاه ایمنی استاندارد می‌توان از بروز جراحات جلوگیری کرد.

موتورسواران باید بدانند که ما از آنها انتظار داریم که قانون را رعایت کرده و حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 186481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز