گروه شهری: پلیس از۱۶ آذر برخورد با رانندگان موتورسیکلت‌ها را تشدید می‌کند که ۲۶ درصد تصادفات فوتی و ۵۷ درصد تصادفات جرحی پایتخت را به‌خود اختصاص داده‌اند.

این وسایل نقلیه عامل مستقیم 20 درصد از آلودگی‌های پایتخت هستند و به‌علت نداشتن هرگونه معاینه فنی برای رانندگان خود و سایر شهروندان خطرساز می‌شوند.پلیس راهنمایی و رانندگی به‌عنوان بازوی اجرایی قوانین از16 آذر  موتورسیکلت‌هایی را که غیر از راننده بیش از یک سرنشین داشته باشند ، متوقف می‌کند. براساس قانون، موتورسیکلت مختص یک نفر است و درصورت داشتن سوار اضافه، یک نفر سرنشین نیز می‌تواند سوار کند.

 این در حالی است که سوار شدن 3 تا 4 نفر روی موتورسیکلت‌ها در بسیاری از نقاط شهر عادی تلقی می‌شود. چندی قبل در بزرگراه امام علی به‌دلیل سوار شدن سرنشین اضافه و عدم‌کنترل موتورسیکلت، 3سرنشین موتور کشته شدند. آنگونه که سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده، اقدامات ارشادی و آموزشی پلیس به‌طور همزمان ادامه دارد اما کفی‌های لازم برای برخورد با تخلفات موتورسواران در شهر مستقر می‌شود.

 حرکت در پیاده‌رو و خلاف جهت خیابان، حمل بار غیرمتعارف، انجام حرکات نمایشی، تردد در خطوط ویژه، عدم‌استفاده از کلاه ایمنی، دودزا بودن و نداشتن بیمه‌نامه و مدارک رانندگی در این طرح خط قرمز پلیس است و موجب توقیف موتورسیکلت از یک هفته تا یک‌ماه خواهد شد. پلیس طی ماه‌های گذشته تلاش کرد با آموزش و فرهنگ‌سازی نسبت به ترغیب موتورسواران به رعایت قوانین و مقررات رانندگی اقدام کند اما به‌رغم شرکت متخلفان در دوره‌های آموزشی باز هم تخلفات آنان ادامه دارد. بدین‌ترتیب با آغاز بارش برف و باران و احتمال رخداد حوادث ناگوار برای موتورسیکلت‌ها به‌علت لغزندگی معابر، این طرح اجرا می‌شود.

کد خبر 241440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز