همشهری‌آنلاین: هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با شش دیدار آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان صبای قم است.

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای امروزدوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

نگاهی به بازی‌های امروز دوشنبه می‌اندازیم.

* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز؛ نفت به صدر می‌رسد؟
نفت تهران هفته گذشته برابر تیم ته جدولی گهر زاگرس متوقف شد تا صدر جدول را به سپاهان تقدیم کند. این تیم امروز در حالی میزبان تراکتورسازی است که باید در ورزشگاه تختی که ورزشگاه خانگی خودش نیست به میدان برود.
نفتی‌ها دو هفته پیش در این ورزشگاه صبا را شکست دادند و به صدر رسیدند و شاید این بار هم در غیاب سپاهانی که برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شده، بتوانند به صدر جدول برسند.
تراکتورسازی هفته گذشته در شیراز شکست خورد تا بازیکنان و مدیران این باشگاه بعد از شکست از همه چیز ایراد بگیرند؛ از زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تا فریادهای سرمربی فجر!
هفته گذشته کاستا اولین مربی پرتغالی لیگ برتر از نفت اخراج شد و اولیویرا اگر می‌خواهد زمستان تهران را ببیند به سرنوشت هموطنش دچار نشود باید در تهران از نفت امتیاز بگیرد. می‌توان گفت تراکتورسازی در تهران میزبان است و تماشاگران دو آتشه این تیم، تراکتورسازی را در تهران هم حمایت خواهند کرد.


* داماش گیلان - ذوب آهن؛ درخشان به دنبال اولین برد
این مسابقه ابتدا قرار بود با حکم کمیته انضباطی در قزوین و با حضور تماشاگران برگزار شود اما با اعتراض داماش بازی در شهر رشت و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.
نبرد تیم‌های 14 و 15 جدول دیدنی خواهد بود. داماش بعد از برکناری امید هرندی هنوز پیروز نشده و حمید درخشان اگر می‌خواهد سرمربی موفقی در رشت باشد باید از کوره ذوب آهن به سلامت عبور کند و سه امتیاز این بازی را بگیرد.
ذوب آهن تیمی عجیب است که مساوی ندارد و این تیم یا می‌برد یا می‌بازد. کربکندی اگر بتواند از شهر رشت با سه امتیاز به اصفهان برگردد تیمش را از بحران ابتدای فصل نجات داده است. بازنده این مسابقه شرایط دشواری در جدول خواهد داشت.


* آلومینیوم - فجرسپاسی؛ بازی انتحاری در کنار خلیج فارس
فجرسپاسی با سرهنگ یاوری همچنان با موفقیت پیش می‌‌رود. این تیم از غیبت سپاهان در این هفته لیگ می‌تواند استفاده و به صدر جدول حمله کند. اگر نفت در تهران پیروز نشود و فجر بتواند آلومینیوم را شکست بدهد در پایان هفته یازدهم صدرنشین خواهد شد. میثاقیان سرمربی آلومینیوم می‌گوید تیم‌ها برای یک امتیاز خودشان را می‌کشند و معنای این حرف آن است که یاران میثاقیان انتحاری بازی می‌کنند و امتیاز گرفتن از آلومینیوم در ورزشگاه خانگی کار ساده‌ای نیست.


* مس کرمان - ملوان انزلی؛ دیدار پولدارهای پرحاشیه

فوتبال کرمان همانقدر که طرفدار و دوستدار دارد حاشیه‌ هم دارد. کویر پرحاشیه فوتبال در هفته گذشته شاهد رفت و آمد شهبازی مدیرعامل باشگاه مس بود. مدیری که ابتدا در رسانه‌ها استعفا کرد و 24 ساعت بعد دوباره به باشگاه بازگشت تا به گفته خودش مقتدرانه کار کند! از سوی دیگر این تیم حتی بعد از پیروزی هم مورد بی‌مهری و کم لطفی تماشاگرانش قرار می‌گیرد مسئله‌ای که باعث ناراحتی ابراهیم‌ قاسمپور و شاگردانش در مس شده است.
ملوان هم با حضور هدایتی همانطور که پیش بینی می‌شد دچار حاشیه‌های خود ساخته‌ای شد. انتخاب محمد احمدزاده به عنوان مدیرفنی سرآغاز این حاشیه‌ها بود. احمدزاده که در کارنامه مربیگری‌اش سقوط یکی دو تیم دیده می‌شود 24 ساعت بعد از حکم مدیریت فنی جانشین فرهاد پورغلامی مربی موفق ملوان شد. باید دید در نبرد دو تیم پرحاشیه کدام تیم برنده می‌شود. احمدزاده که فقط دو روز است سرمربی ملوان شده یا ابراهیم قاسمپور و شاگردانش. مس اگر در این بازی پیروز شود به رده نهم می‌رسد و جایگاه ملوان را در جدول می‌گیرد. هر دو تیم پولدار به نظر می‌رسند و از نظر مالی مشکلی ندارند.


* فولاد خوزستان - نفت آبادان؛ دربی جنوب
فولاد هفته گذشته پیروزی خیره کننده‌ای برابر پیکان به دست آورد تا فرکی و تیم جوانش از انتهای جدول فاصله بگیرند. فرکی این هفته باید مقابل نفتی بازی کند که کاستا سرمربی پرتغالی‌اش را اخراج کرده است. نفت اگر در دربی جنوب بازنده شود همچنان در انتهای جدول و در رده هفدهم و در کنار گهر جا خوش می‌کند و فولاد به رده‌های بالاتر خواهد رسید.
* استقلال - صبا؛ نبرد دوستان قدیمی و پیروزی برای فراموشی فرهاد!
استقلال با یک بازی کمتر یک امتیاز از صبا بیشتر دارد. به دلیل بازی عقب افتاده با پیکان آبی‌های تهران حتی در صورت پیروزی در این هفته هم به صدر جدول نمی‌رسند. حریف آنها تیم قدرتمند و جوانی است. تیمی که یحیی گل‌محمدی آن را بست و بعد به پرسپولیس رفت تا صمد مرفاوی جانشینش شود.
مرفاوی زمانی دستیار قلعه‌نویی در استقلال بود و به گفته خودش خاطرات خوبی از گذشته با سرمربی استقلال دارد. او سعی می‌کند نشان دهد هیچ اختلاف نظر و کدورتی بین او و قلعه‌نویی نیست اما به دلیل وظایف حرفه‌ای خود تمام تلاشش را می‌کند تا از استقلال امتیاز بگیرد.
قلعه نویی اگر نتواند دوست سابقش- که البته مدتی با او دچار مشکل شد- را شکست بدهد او و مهاجمان تیمش بیش از گذشته زیر فشار نامه خداحافظی فرهاد مجیدی قرار می‌گیرند.
قلعه‌نویی برای اینکه هواداران نامه مجیدی را فراموش کنند باید تیم مرفاوی را شکست بدهد. استقلال فریدون زندی را هم در این بازی ندارد. زندی حضور در تیم الاهلی قطر تیم دسته دومی را به نیمکت نشینی در استقلال ترجیح داد!
به گزارش فارس دو دیدار باقی‌مانده این هفته روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود. دیدار سپاهان و گهر هم به دلیل حضور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.

- برنامه و اسامی داوران دیدارهای هفته یازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:


دوشنبه - 10/7/91
* استقلال - صبای قم، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی تهران
داور: سیداحمد صالحی، کمک‌ها: بابک داوری و حمید غمزه، داورچهارم: موعود بنیادی‌فر
ناظر: سعید بطحائی

* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:15، ورزشگاه تختی تهران
داور: تورج حق‌وردی، کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و مجید ویشگاهی، داورچهارم: حسن اکرمی
ناظر: محمدرضا فلاح

* آلومینیوم هرمزگان - فجرشهیدسپاسی شیراز، ساعت 18، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
داور: سید حسن زرگر، کمک‌ها: سعید زارع و حمید سبحانی، داورچهارم: محمدحسین اسدی
ناظر: فریدون اصفهانیان

* مس کرمان - ملوان بندرانزلی، ساعت 17:30، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: حسین طالقانی و حمید کنعانی، داورچهارم: حمید حاج ملک
ناظر: نوید مظفری

* فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی اهواز
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: محسن فریمانی و محمدرضا کناری، داورچهارم: البرز حاجی‌پور
ناظر: زاهد بحرینی

* داماش گیلان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 16:15، ورزشگاه شهید عضدی رشت
داور: بابک وسیله‌بر، کمک‌ها: تورج عیوض محمدی و رحیم شاهین، داورچهارم: رضا عادل
ناظر: مسعود مرادی

سه‌شنبه - 11/7/91
* سایپای البرز - پرسپولیس، ساعت 18:15، ورزشگاه تختی تهران
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: علیرضا کهوری و سعید علی نژادیان، داورچهارم: محمد کمانی
ناظر: عبدالله باعزم

* دیدار سپاهان اصفهان - گهر زاگرس دورود به علت حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به بعد موکول می‌شود.

پنجشنبه - 13/7/91
* راه آهن - پیکان تهران، ساعت 16:15، ورزشگاه اکباتان تهران
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: محمدرضا امینی و علیرضا ایلدروم، داورچهارم: رسول رهبرفام
ناظر: محمد پیروزرام

کد خبر 186430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز