مدیرکل طبیعت‌گردی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برگزاری هم‌اندیشی توسعه پایدار در روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد و گفت: این همایش که از صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود بر توانمندسازی جوامع محلی و دهیاران روستاهای هدف گردشگری تأکید می‌کند.

محمدعلی فیاضی گفت: در این همایش که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بنیاد مسکن و نمایندگان وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار می‌شود موضوعاتی همچون جلب مشارکت پایدار و ارائه الگوهای بومی در معماری روستایی، نحوه مشارکت جوامع محلی و معرفی اقامتگاه‌های موفق روستایی در قالب کارگاه آموزشی ارائه می‌شود. مدیرکل طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: از دیگر برنامه‌های این همایش تنظیم تفاهمنامه پنج جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، دفتر مناطق محروم ریاست‌جمهوری، سازمان میراث فرهنگی و وزارت کشور برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در 120روستای جدید هدف گردشگری است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری روستایی استان‌های کشور در کارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع گردشگری، انرژی پایدار و حفظ محیط‌زیست از دیگر برنامه‌های همایش طبیعت‌گردی است. وی گفت: در نمایشگاه جانبی هم‌اندیشی توسعه پایدار در روستاهای هدف گردشگری، تورهای طبیعت‌گردی روستاهای اطراف تهران نیز با تخفیف ویژه به بازدید‌کنندگان ارائه می‌شود.

کد خبر 186377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز