همشهری آنلاین: همزمان با اینکه نرخ دلار رکورد سه هزار تومان را زد بازار صوتی تصویری دستخوش تغییر شد به طوری که نرخ محصولات «سونی» تا 15 درصد هم افزایش پیدا کرد و گلدیران نیز به نمایندگی‌های «ال جی» اعلام کرد که عرضه کالا به نمایندگی‌های فروش «ال جی» تا پایان هفته متوقف می‌شود.

صوتی تصویری

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین افزایش قیمت محصولات صوتی تصویری سونی که در شهریور ماه اتفاق افتاد، امروز بار دیگر تکرار شد به طوری که نمایندگی‌های سونی در تهران خبر می‌دهند که محصولات صوتی تصویری این برند بر اساس فهرست قیمتی که امروز از سوی شرکت مربوطه برایشان ابلاغ شده، دستخوش 15 درصد افزایش شده است.

یکی از نمایندگان رسمی محصولات سونی در ارائه نمونه‌ای از افزایش قیمت محصولات این برند به همشهری‌آنلاین گفت: «سینما خانگی E985» را سه روز پیش یک میلیون و 700 هزار تومان از شرکت خریدیم اما بر اساس فهرست قیمتی جدید، قیمت خرید همین سینما خانگی از شرکت در روز جاری برابر دو میلیون و 50 هزار تومان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، پائینترین مدل تلویزیون 40 اینچ سونی که یک ماه پیش در بازار صوتی تصویری با یک میلیون و 450 هزار تومان قابل خریداری بود امروز در بازار صوتی تصویری تهران واقع در خیابان جمهوری تا یک میلیون و 800 هزار تومان نیز فروخته شده است.

همچنین به گفته مدیر یکی از نمایندگی‌های سونی در تهران، تلویزیون 46 اینچ سونی که دو ماه پیش برابر 2 میلیون و 700 هزار تومان بوده، امروز خریدار در صورتی که بتواند این محصول را در بازار پیدا کند باید حداقل چهار میلیون تومان هزینه کند.

از سوی دیگر، گلدیران که محصولات LG را در ایران نمایندگی می‌کند، در پی تداوم نوسان نرخ ارز در روزهای اخیر به نمایندگی‌های فروش محصولات این شرکت ابلاغ کرده که تا پایان هفته جاری کالایی به نمایندگی‌ها نمی‌فروشد. به این ترتیب نمایندگی‌های این شرکت که چنین اقدامی را در راستای تغییر فهرست قیمتی محصولات LG تلقی می‌کنند، اذعان دارند که صرفا کالاهایی که از گذشته در محل موجود دارند را به فروش می‌رسانند تا قیمت جدید اعلام شود و بتوانند خرید جدید هم داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، مسئول یک نمایندگی رسمی محصولات صوتی تصویری سامسونگ نیز با یادآوری اینکه محصولات سامسونگ از چند هفته پیش افزایش پنج درصدی پیدا کرده‌اند، یادآورد شد: «خرید و فروش‌مان برای محصولاتی که تولید می‌شود به راه است؛ سامسونگ فعلا دست نگاه داشته ولی به نظر می‌رسد محصولات سامسونگ هم در شرف افزایش قیمت باشند.»

این گزارش می‌افزاید، گروه صنعتی انتخاب که نماینده Snowa در ایران است، در حالی که در سه هفته اخیر هیچ کالایی به نمایندگان فروش نمی‌فروخته، فهرست قیمتی جدید محصولاتش را به نمایندگان ابلاغ کرده که بر این اساس محصولات مختلف این برند دستخوش افزایش قیمت شده‌اند به این ترتیب که اجاق گاز با افزایش قیمت 8 درصدی، لباسشویی با افزایش قیمت 12 درصدی، یخچال فریزر با افزایش 20 درصدی، LCD و LED با افزایش 14 درصدی مواجه بوده‌اند.

کد خبر 186355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز