همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: با تامین اعتبارات لازم در بحث تجهیزات پیشرفته ، مرکز تئاتر حرفه ای خاوران تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر مونسان با بیان اینکه کلنگ مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران، اول شهریور ماه سال 86 به زمین خورده است، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع در منطقه 15 ساخته می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب این پروژه یک کارگاه دکور و دو ساختمان در سطح  هشت هزار مترمربعی ساخته شده است، گفت: حدود 20 هزار مترمربع از اراضی این مرکز نیز، محوطه‌سازی شده است.

مونسان مجموع فضاهای مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران را در چند مجموعه فضاهای روباز، سالن‌های نمایش، فضاهای انتظار، فضاهای پشتیبانی، فعالیت‌های آموزشی، جمعی و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: سالن نمایش اصلی این مجموعه در فضایی به وسعت دو هزار و 400 مترمربع و با ظرفیت یک هزار نفر پیش‌بینی شده است و در کنار آن چهار سالن نمایش تاتر تجربی، هر یک به ظرفیت 150 نفر، سالن نمایش تاتر عروسکی با ظرفیت 120 نفر و نیز سالن نمایش سینما و آمفی‌تاتر با ظرفیت 150 نفر پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از پیش‌بینی فضایی به وسعت سه هزار مترمربع به عنوان سالن‌های تمرین، اتاق‌های پشت صحنه و صحنه در این مجموعه خبر داد و گفت: کارگاه ساخت دکور و کارگاه خیاطی نیز در فضایی به وسعت هزار مترمربع در کنار کتابخانه تخصصی و سایت اینترنت این مجموعه به وسعت هزار و 200 مترمربع پیش‌بینی شده است.

به گفته مونسان، مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران دو هزار مترمربع از فضای روباز را به نمایش‌های خیابانی و باز و هزار و 500 مترمربع دیگر را به نمایش‌های آیینی و سنتی اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران همچنین از اختصاص دو هزار و 630 مترمربع از این مرکز تئاتر به گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های نمایشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: در بخش فرهنگی و تفریحی نیز، غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی، سالن بازی بچه‌ها و رستوران و فروشگاه در فضایی به وسعت هزار و 400 مترمربع فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از اول شهریور ماه سال 86 آغاز شده است، گفت: تا پایان امسال بهره‌برداری از مرکز تئاتر حرفه‌ای پایتخت، به انجام می رسد.

مونسان تصریح کرد: به طور کلی مرکز تاتر حرفه ای خاوران دارای پنج سالن تاتر بسیار پیشرفته است که به لحاظ ساختمانی 85 درصد کار به اتمام رسیده و باید برای تجهیزات بسیار پیشرفته این مرکز اعتبارات لازم به عمل آید که معاونت مالی اداری قرار است این اعتبارات را تامین کند.

کد خبر 186305
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز