همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تبدیل تحریم‌های اقتصادی به شکوفایی اقتصادی، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران مانند هشت سال دفاع مقدس، در مرحله جدیدی از رویارویی با غرب قرار دارد.

محسن رضایی عصر شنبه در یادواره شهدای قزوین، هدف اصلی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را اختلال در منابع درآمدی کشور و ایجاد تورم و بیکاری دانست" و افزود: اختلال در بازار، تجارت و فروش نفت ایران، جنگی اقتصادی است که باید به دنبال خنثی کردن آن بود.

وی ادامه داد: وجود نیروی انسانی و سرمایه و منابع کافی از ملزوماتی است که در این جنگ اقتصادی مورد نیاز است و به لطف خدا همه اینها در کشور موجود است و باید از آن برای تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوری از خود تحریمی، ایجاد فضای کار و تلاش برای تمام دوستداران نظام، دوری از خودزنی و پرهیز از جنگ و جدل‌های سران قوا و مسئولان نظام با یکدیگر و تلاش برای ایجاد روحیه همدلی در بین مردم را از مهم‌ترین راههای برون‌رفت از مشکلات دانست.

به گزارش خبرنگار ایسنا از قزوین، رضایی تلاش برای رفع تورم و بیکاری را از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور برشمرد و تصریح کرد: بیکاری ام‌الفساد مشکلات کشور است و اگر معضل بیکاری رفع شود، می‌توان شاهد تحولات خوبی در کشور بود.

وی تولید ثروت در شرایط تحریم، از بین بردن تورم و رفع معضل بیکاری را از جمله مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: در سالهای آینده نسل سوم و چهارم فتح بزرگی را در اقتصاد و فرهنگ شاهد خواهند بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبتهای خود، دفاع مقدس را حادثه‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: محاسبات دشمن در آغاز جنگ به‌گونه‌ای بود که در همان روزهای ابتدایی 1400 کیلومتر از مرز ایران اسلامی به همراه 5 استان و ده‌ها شهر کوچک و بزرگ به تصرف دشمن درآمد و دو و نیم میلیون نفر از مردم مسلمان ایران از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

رضایی، سکوت شوروی در برابر حمله آمریکا به ایران از طریق صدام را نوعی تبانی بین‌المللی دانست و یادآور شد: شوروی به این دلیل در برابر آمریکا سکوت کرد که آمریکا نیز در برابر حمله شوروی به افغانستان سکوت کند و تمام این تبانی‌ها به این دلیل بود که ملت ایران راهی به جز راه این دو ابرقدرت را انتخاب کرده بود.

وی، نبود یک ساماندهی مناسب در ارتش و سپاه، ایجاد شایعه بی‌نتیجه بودن جنگ و اجازه ندادن به نیروهای انقلابی و وفادار نظام برای حضور در جبهه را از مهم‌ترین مشکلات سال اول جنگ برشمرد و خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده بود که شهید جهان‌آرا از اتاق جنگ دزفول با این بهانه که وی پاسدار است و شاید توده‌ای باشد، بیرون رانده شده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با کنار رفتن بنی‌صدر و تغییر در مدیریت سیاسی کشور، درست یکسال بعد از حمله دشمن به مرزهای ایران شاهد شکل‌گیری اولین پیروزی‌های جبهه اسلام بودیم که نقطه اصلی آن نیز عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان بود.

رضایی، ایستادگی و مبارزه سنگر به سنگر ملت ایران را یکی از رموز پیروزی در جنگ دانست و تصریح کرد: نباید فراموش کرد که در 300 سال اخیر این تنها جنگی بود که حتی ذره‌ای از خاک آن نیز از کشور جدا نشد. ایمان، فداکاری بی‌ادعا و خدمت بی‌منت ملت ایران از جمله عوامل اصلی پیروزی بر دشمن بود و احساس مسئولیت ملت ایران در برابر خاک و وطن خود، فتحی بی‌نظیر را رقم زد.

وی در تبیین دستاوردهای دیگر جنگ، ایجاد یک قدرت بازدارنده را از مهم‌ترین این دستاوردها برشمرد و اظهار کرد: در اختیار داشتن قدرت دفاعی به مانند یک چتر با سلاح‌های گوناگون از جمله موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر از مهم‌ترین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی از ابتدای جنگ تا به امروز است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به افزایش تهدیدها علیه ایران اشاره کرد و گفت: مدتهاست که دشمن فکر حمله نظامی به خاک مقدس ایران اسلامی را دارد ولی شرایط و قدرت دفاعی ایران اسلامی این اجازه را به دشمن نداده است. امروز باید با قدرت به اسرائیل بگوییم که اگر حمله‌ای انجام شود، دندانهایش را در دهانش خرد خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد: ارتشی قدرتمند و متحول شده در کنار ارتشی مردمی به نام سپاه و بسیج، یکی دیگر از عوامل و قدرت بازدارندگی است که از ابتدای انقلاب شکل گرفته و روز به روز گسترش یافته است.

وی در تبیین بخش دیگری از قدرت بازدارندگی کشور، به تجهیزات پیشرفته نظامی اشاره کرد و افزود: ساخت هواپیماهای بدون سرنشینی که تا عمق 100 کیلومتر در دل دشمن نفوذ کرده و رادار گریز نیز هستند، نشان از تجهیزات بالای نظامی در ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر یکروزه خود به استان قزوین، بر مزار شهیدان سرلشگر بابایی، حسن‌پور و تنی چند از شهدای دیگر استان حاضر شد و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

حضور در منزل سرلشگر شهید بابایی و دیدار با خانواده این شهید و همچنین دیدار با آیت‌الله باریک‌بین ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین ـ از دیگر برنامه‌های سفر محسن رضایی به این استان بود.

 

کد خبر 186295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز