همشهری آنلاین: در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که وزیر خارجه این کشور بنا بر مفاد قانونی تصمیم گرفت که گروهک منافقین و حامیان این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا حذف کند.

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی توجیه‌ناپذیر با صدور اطلاعیه‌ای به طور رسمی گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی این کشور خارج کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه این کشور با استناد به مفاد قانونی تصمیم گرفت که گروهک منافقین و حامیان این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا حذف کند.

وزارت خارجه آمریکا در ادعایی بی‌اساس علت این تصمیم را «عدم ارتکاب اقدام‌های تروریستی در ۱۰ سال گذشته توسط این گروهک» اعلام کرده است.

این وزارتخانه پیش از این در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده بود که گروهک منافقین طی سه دهه گذشته از مقرهای خود در اروپا و عراق عملیاتی تروریستی علیه ایران انجام داده است.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرده است که حذف نام گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی به این معنی نیست که واشنگتن سابقه فعالیت‌های این گروه از جمله کشتن شهروندان آمریکایی در ایران در دهه ۷۰ میلادی و همچنین حمله‌ای که در داخل خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط این گروه صورت گرفت را از یاد برده است.

گروهک منافقین در سال 1997 میلادی در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی که شامل گروه‌هایی مانند القاعده است، قرار گرفت.

 

کد خبر 186109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز