دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

منافقین از طریق جوامع و انجمن‌های پوششی خود، شرکت‌های لابی‌گر و سخنرانان را با هدف مشخص و با هزینه‌های سرسام‌آوری استخدام می‌کنند که این شرکت‌ها نیز در قدم بعدی با اعمال نفوذی که به‌ویژه در آمریکا دارند، دست به‌کار جذب و خرید حمایت از مقامات سابق و لاحق آمریکایی و اروپایی می‌شوند یا برای همایش‌های مریم رجوی، سیاهی لشکری از اتباع هندی و عربی و... کرایه و بسیج می‌کنند.

حامیان منافقین

کمپانی‌های لابی فرقه رجوی در آمریکا

کمپانی آمریکایی- انگلیسی «براون لوید جیمز» که از ۲۰۱۱ به استخدام منافقین درآمد، تنها بابت ارائه مشاوره در 2ماه مه و ژوئن ۴۰هزار دلار دریافت کرد. این شرکت علاوه بر لابی‌گری و اجیر کردن سخنران و راه‌اندازی تظاهرات برای گروهک منافقین، برای عایشه قذافی و برخی دیگر از مقامات عرب در اروپا و آمریکا نیز لابی کرده یا می‌کند. جالب‌تر اینکه رئیس این کمپانی به فاینشنال‌تایمز گفته که مایل است (دولت) ایران را به‌عنوان یک مشتری جلب کند.

آژانس آمریکایی «هری واکر» مشغول لابی برای منافقین و برگزاری جلسات و سخنرانی‌ها در هتل‌های مجلل و استخدام سخنران است و فی‌المثل هوارد دین (که در کنفرانس‌های مریم رجوی از وی به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده ایران نام می‌برد) اعتراف کرده که وی توسط این آژانس برای سخنرانی در جلسات منافقین استخدام شده و دستمزد می‌گیرد.

کمپانی «ایکین گامپ اشتراوس هاور‌اند فلد» تکذیب کرده که برای منافقین لابی می‌کند اما تحقیقات نشان می‌دهد که این شرکت توسط «جامعه ایرانی-آمریکایی کالیفرنیای شمالی» که یکی از انجمن‌های پوششی منافقین در آمریکاست، استخدام شده و برای خروج سازمان مربوطه از لیست تروریستی لابی می‌کند.

شرکت «اسپیکرز قرن ۲۱ »در پنسیلوانیا سخنران کرایه می‌دهد و همچنین برای لابی جهت خروج منافقین از لیست تروریستی و حمایت از مریم رجوی در آمریکا توسط شورای ملی مقاومت استخدام شده است. شواهد حاکی است که این کمپانی برای تحلیل‌گران یک بانک فکری در واشنگتن جهت سخنرانی در کنفرانسی در ژنو با پرداخت هزینه سفر و هتل و دستمزد ۱۰هزار دلاری برای هر سخنران، دعوت نامه ارسال کرده است.

شرکت «اکزکیوتیو اکشن» متعلق به «کن لیوینگستون» است که در عین حال عضو «کمیته سیاست ایران» (به ریاست «ریموند تنتر» که برای حمایت و لابی منافقین تاسیس شده) است. لیوینگستون از جنگ‌طلبان شناخته شده آمریکا است و تا به حال چند گزارش در محکومیت موضع رسمی آمریکا علیه منافقین ارائه داده است. شرکت وی همچنین تعدادی تجمع و کنفرانس در حمایت از سازمان در آمریکا برگزار کرده است.این شرکت‌ها و جوامع پوششی منافقین همچنین بسیج و استخدام سیاهی لشکر برای تظاهرات و گردهمایی‌های این فرقه را برعهده دارند. مانند مناسبت‌های ۱۷ژوئن در فرانسه که با پرداخت پول و سفر مجانی، چندهزار خارجی یا پناهنده را اجیر کرده یا تظاهرات اوت امسال در مقابل وزارت خارجه آمریکا که رسانه‌ها از قول شرکت‌کنندگان خارجی گزارش دادند که اصلا راجع‌به موضوع تظاهرات بی‌خبر بوده و مابه ازای دریافت پول در تظاهرات شرکت کرده بودند.

برای یک مشت دلار

مقامات و سخنرانان استخدامی در آمریکا که همگی مجبور به اعتراف شده‌اند که بابت هر سخنرانی در تجمعات مربوط به منافقین، علاوه بر هزینه‌های سفر و هتل درجه یک، پول دریافت می‌کنند. شامل این افراد هستند:
«جان بولتون، مایکل موکیسی، تام ریج، هوارد دین، باب فیلنر، تام تانکریدو، ژنرال جیمز جونز (مشاور سابق امنیت ملی اوباما)، ژنرال وسلی کلارک، ژنرال آنتونی زینی، ژنرال هیو شلتون، ژنرال پیتر پیس، ژنرال جیمز کاناوی، اندرو کارد، لوئیس فری، بیل ریچاردسون، لی همیلتون، رودی جولیانی، مایکل ریس (مشاور میت رامنی)، اد رندل، آنیتا مک براید، کراولی (سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا) و همچنین روسای سابق «سیا» جیمز وولسی، پورتر گاس و مایکل هیدن و... که البته ناگفته نماند منافقین در تبلیغات خود هیچ اسمی از «سیا» نمی‌برند».

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که به قراردادهای سخنرانی آشناست به کریستین ساینس مانیتور توضیح داد که معمولاً به هر سخنران برای یک سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای ۲۰ هزار دلار پیش پرداخت می‌شود و علاوه بر هزینه سفر، ۲۵ هزار دلار هم در پایان کار پرداخت می‌شود.

یک دیپلمات سابق آمریکایی به کریستین ساینس مانیتور گفت که وی برای سخنرانی در کنفرانس منافقین در پاریس در ازای مبلغ ۲۵ هزار دلار دعوت شده بود اما وی نپذیرفت. به وی گفته شد، هزینه سخنرانی او توسط ایرانیان ثروتمند در اروپا پرداخت می‌شود و او مجبور نیست اسمی از سازمان منافقین ببرد و می‌تواند فقط در مورد مسائل کلی حقوق بشری در ایران سخنرانی کند. با این وجود وی این دعوت را رد کرد.

الیوت آبرامز، مشاور سابق کاخ سفید در زمان جورج بوش جزو شخصیت‌هایی بود که دعوت برای سخنرانی در کنفرانس‌ها و همایش‌های وابسته به منافقین را رد کرد و به بی‌بی سی گفت کماکان منافقین در لیست تروریستی قرار دارند و دریافت پول برای حمایت از آنها نگران‌کننده است.

کراولی سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا اذعان داشت که برای سخنرانی در جلسه منافقین پول دریافت کرده اما تاکید کرد که وی در سخنان خود محتاط بوده و سخنی از خروج سازمان از لیست تروریستی به میان نیاورده است.بسیاری از مقامات پیشین و سخنرانان، اطلاعی در مورد منافقین ندارند و حتی سخنرانی آنها را سازمان تهیه کرده و به آنها می‌دهد و عملاً برای یک سخنرانی چند دقیقه‌ای از پیش تدوین شده، پول هنگفتی به جیب می‌زنند به‌صورتی که به طنز گفته می‌شود که «سازمان منافقین منبع درآمد خوبی برای مقامات بازنشسته آمریکایی شده است!». برای مثال، اد رندل، فرماندار سابق پنسیلوانیا، ابتدا نپذیرفت در مورد موضوع منافقین که هیچ نمی‌داند سخنرانی کند و گفت من صلاحیت آن‌را ندارم اما طی چند روز سازمان برای وی یک متن سخنرانی تهیه کرده و او صبح همان روز برای سخنرانی آماده شد و ۲۰هزاردلار ناقابل به جیب زد!

لی همیلتون، رئیس مشترک سابق کمیسیون ۱۱ سپتامبر ضمن تایید اینکه پول خوبی بابت سخنرانی دریافت کرده طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی را تایید کرد اما افزود: این طرح فقط روی کاغذ است... آیا واقعا منافقین به آن عمل می‌کنند؟رسانه‌های غربی مانند بی‌بی سی، فاینشنال تایمز و کریستین ساینس‌مانیتور اعتراف شخص پاتریک کندی مبنی بر اینکه وی برای هر سخنرانی مبلغ ۲۵هزار دلار دریافت کرده را منعکس کرده‌اند هرچند ابتدا وی منکر آن بود. علاوه بر اینها، آگهی‌های تمام صفحه منافقین در روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست هر کدام بالغ بر ۱۷۵هزاردلار خرج دارد. کرایه سالن‌ها و هتل‌های مجلل برای برگزاری این جلسات و کنفرانس‌ها هم بسیار هنگفت است. برآورد شده که هر جلسه با ۱۰سخنران استخدامی حداقل ۵۰۰هزاردلار هزینه در بر دارد.

لابی فرقه رجوی در پارلمان اروپا

فرقه رجوی طی سالیان گذشته با دغل‌کاری و دروغ پردازی در راهروهای پارلمان اروپا به دنبال جلب حمایت نمایندگان پارلمان بوده و همواره سعی کرده است با سوءاستفاده از فضای آزاد و قدری هم بی‌در و پیکر این پارلمان، لابی مطمئنی برای خود دست و پا کند، این گروهک توانسته است با خریدن تعدادی انگشت شمار از نمایندگان این پارلمان، دیدگاه‌های غلط و وارونه‌ای درخصوص ماهیت فرقه به خورد سایر نمایندگان این پارلمان بدهد به‌نحوی که این دیدگاه‌های غلط و دروغین منجر به حذف نام این فرقه تروریستی از لیست سیاه پارلمان اروپا شد.

آلخو ویدال کوادراس و استراو استیونسون ظاهراً نمایندگان منتخب اروپاییان در پارلمان اروپا هستند، اما واقعیت امر این است که این افراد اجیر شدگان فرقه رجوی هستند که دغدغه‌ای جز بازار گرمی و استقبال از سرکرده فرقه تروریستی رجوی در محل ساختمان پارلمان و نیز برگزاری شوهای مسخره و بی‌محتوای مریم رجوی در سالن‌های جانبی پارلمان ندارند.

قلعه اورسوراواز در فرانسه که محل استقرار مریم رجوی و تنی چند از سران فرقه است در حال حاضر و با توجه به اختفای مسعود رجوی، به‌عنوان سر فرقه عمل می‌کند و بدنه این فرقه درقرارگاه اشرف در عراق مستقر بودند که شامل عمده قوای فرقه است، عمده قوایی که غالباً از طریق مغزشویی و اعمال روش‌های فرقه‌ای از دنیای آزاد خارج قرارگاه به عمد دور نگه داشته شده‌اند. قطعاً چنین فرقه‌ای با داشتن ماهیت ایدئولوژیکی و تروریستی که مبتنی بر عمل خصمانه ایدئولوژیک است، برای ادامه حیات و نیز برای حفظ نیروهای مسخ شده خود در دنیای مترقی و متمایل به اندیشه و عمل غیرخصمانه، نیازمند لابی‌هایی است که فاقد هر گونه ارزش‌های انسانی بوده و بتوانند دیپلماسی دروغ و دغل و وارونه گویی را در جهت منافع فرقه در اروپا پیش ببرند.

این لابی تروریستی در پارلمان اروپا، ازطرفی به‌خاطر کمبود اطلاع نمایندگان از ماهیت فرقه رجوی و از طرف دیگر به‌خاطر سوءاستفاده از روند و حقوق پارلمانی، باوجود حمایت آشکار از قاتلین مردم ایران وعراق، با هیچ مقاومت قانونی، یا سؤال و تحقیقی از سوی مسئولین اروپایی مواجه نشده و کماکان آقایان استراو استیونسون و ویدال کوادراس به‌عنوان نمایندگان منتخب در پارلمان اروپا از موقعیتشان سوءاستفاده کرده و در ازای دریافت بسته‌های دلار عملاً فرقه رجوی را در پارلمان اروپا نمایندگی می‌کنند.

از دیگر لابی‌های فرقه رجوی در اروپا می‌توان از لرد کربت، لرد آرچر، برایان بیدلی، پائولو کازاکا، دیوید ایمس و تنی چند دیگر از این قماش سیاستمداران نام برد. اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چرا و به چه دلیل منافقین در سال‌های اخیر به این تجارت کثیف متوسل شده و با صرف میلیون‌ها دلار به‌دنبال خرید حمایت لابی‌های اروپایی و آمریکایی است؟ بی شک دخیل بستن‌های رسوا و مشمئز‌کننده مریم رجوی بر آستان درماندگان اخلاق و اصول انسانی و نیز عرضه کردن خود در بازار مکاره غرب، نتیجه بی‌ریشه بودن سازمان منافقین در ایران است.

به عبارتی این سازمان فاقد هرگونه پایگاه اجتماعی و جایگاه سیاسی در بستر اجتماعی و روند سیاسی ایران است. این سازمان به‌دلیل جایگاه منفوری که در بین مردم ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور دارد، مسیر ذلت‌بار و سراسر خیانت لابی‌گری و اجاره کردن مقامات پیشین آمریکایی و اروپایی، آن هم با هزینه‌های هنگفت و چند صدمیلیون دلاری را در پیش گرفته است تا شاید بتواند خلأ حمایت اجتماعی و سیاسی که نهایتا منجر به عدم‌مشروعیت و حاشیه‌نشینی آن خواهد شد را پر کند.

رجوی بهتر از هرکسی می‌داند که مردم ایران خواهان او و فرقه‌اش نیستند و در هیچ شرایطی از او و اهداف نامشروع‌‌اش حمایت نخواهند کرد، لاجرم برای ادامه حیات ننگین و زالووار خود نیازمند یک حمایت بدل و قلابی است؛ حمایتی که نه مبتنی بر اصول اخلاقی است و نه مبتنی بر اصول انقلابی، بلکه حمایتی برخاسته از تجارتی ننگین به‌نام لابی‌گری است؛ حمایتی که به‌راحتی می‌توان در بازار خودفروشان سیاسی با دلار و یورو آن‌را خریداری کرد و آن‌را بر ویترین دکان دغل و دروغ آویخت و به‌نام حمایت خلق قهرمان به خریداران معلوم الحال قالب کرد.

درمقابل، عدم‌شناخت کافی بعضی از سخنرانان نسبت به ماهیت فرقه رجوی، همسویی بعضی از اهداف و اعمال سازمان با منافع سیاسی برخی شخصیت‌های سیاسی و جنگ‌طلب اروپا و آمریکا، پرداخت پول زیاد از طرف فرقه به سخنرانان و باب شدن لابی‌گری به‌عنوان یک تجارت و شغل پردرآمد برای شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی از دور خارج شده در اروپا و آمریکا و... را نیز می‌توان از دلایل اقبال لابی‌کنندگان فرقه رجوی نام برد.

کد خبر 170330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز