همشهری آنلاین: با اجرای گروه موسیقی، همزمان با برگزاری کارگاه‌های عکس و فیلم و نقاشی و خوشنویسی و کار هنرمندان همراه کاروان خورشید از تهران آغاز شد.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین، از 6 مهرماه، همه‌ فضاهای مجموعه‌ فرهنگی اکو در اختیار هنرمندان فیلم‌ساز، عکاس، نوازندگان موسیقی، نقاشان و خوشنویسان ایران است.

در مستر کلاس عکاسی و فیلمسازی سیف‌الله صمدیان در نخستین روز بیش از 60 نفر از هنرمندان عکاسی و سینما و سایر رشته‌های مرتبط در سنین مختلف حاضر بودند.

گروه موسیقی در نوبت‌های مختلف نواخت؛ هومن شمس کمانچه و حمید قیصری نی‌ زدند و امیراحسان آقایی نوازنده تار گروه بود و یزدان بهمنی و میلاد سعدی دف و تمبک زدند.

در فضای باز موسسه، چهار هنرمند نقاش ایران بوم‌هایشان را علم کردند تا نقش شوریدگی و عشق حضرت مولانا را به‌تصویر بکشند.

احمد وکیلی، حبیب‌الله صادقی، احمد خلیلی‌فر و مرتضی حیدری هریک به سبک و سیاق خود دست به قلم شدند تا بوم‌هایشان را با نقشی متناسب با موضوع مولانا مزین کرده و در نهایت تابلوهای نقاشی را تقدیم مولانا کنند.

اما در سالن کنفرانس فضا متفاوت‌تر است. بیش از 60 نفر علاقمند به فیلم‌سازی و عکاسی در نشست اول مستر صمدیان حاضر شده‌اند.

گالری دیگر اکو نیز دربرگیرنده‌ هنرمندان خوشنویس است. خیلی‌ها آمده‌‌اند؛ چه آنها که کارگاه داشتند چه هنرمندان طراز اولی که در برنامه حضور یافتند.

کارگاه‌ روز اول را جواد بختیاری برگزار کرد و هنرمندان خوشنویس هر یک در بخشی از ساختمان موسسه اکو مشغول کارهستند.

در بالاترین طبقه‌ ساختمان اکو، در بخش خط شکسته روح‌الله دلخانی، مهدی حسین‌پور، جعفر آذری و مریم رمضانخانی در بخش خط نستعلیق هم عسگر محمدی‌تبار، رشیدی، عزیزی و نیر مصری مشغول کارند.

استاد محمود جوادی پور، حبیب‌الله آیت‌اللهی، نصرالله افجه‌‌ای، احمد آریامنش، عین‌الدین صادق‌زاده و سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی میهمان‌های این برنامه در ساعت‌های نخست برگزاری بودند.

دومین روز از برگزاری برنامه کاروان خورشید 11 صبح 7 مهرماه در موسسه فرهنگی اکو آغاز شد.

از نخستین ساعات این روز کارگاه‌های نقاشی هنرمندان نقاش احمد وکیلی، حبیب‌الله صادقی، احمد خلیلی‌فر و مرتضی حیدری کارشان را شروع کرده و مسترکلاس عکاسی سیف‌الله صمدیان با حضور حدود 70 نفر از علاقمندان و هنرمندان فعال در شاخه‌های مختلف سینما، عکاسی، گرافیک و... درباره‌ عکاسی و فیلم‌سازی دیجیتال برگزار شدند.

در بخش دیگری از مجموعه‌ موسسه فرهنگی اکو هنرمندان خوشنویس کارشان را آغاز کرده‌اند.

کاروان خورشید همچنین میزبان کارگاه‌ خوشنویسی امیراحمد فلسفی، و نمایشنامه خوانی افروز فروزنده بود.

 

کد خبر 186089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز