همشهری‌آنلاین: پروفسور برایان نورتون (Brian norton) رییس موسسه تکنولوژی دوبلین ایرلند(DIT) یا (Dublin Institue of Technology) ضمن بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک وزیست فناوری از توانمندی‌ها و امکانات علمی و تجارب و پژوهش‌های اساتید این پژوهشگاه کشورمان اظهار شگفتی کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فنآوری ،در این بازدید سه ساعته که منجر به عقد تفاهم‌نامه علمی گردید،پروفسور مایکل دورو (Michael Devereux) رییس دانشکده علوم موسسه تکنولوژی ایرلند نیز که پرفسور نورتون را همراهی می‌کرد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ژنتیک عنوان کرد:موسسه تکنولوژی دوبلین و به تبع آن دانشکده علوم این موسسه برای برگزاری پروژه‌های مشترک علمی با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران آماده است و ما از این همکاری علمی استقبال می‌کنیم.

رییس موسسه تکنولوژی دوبلین در ادامه ضمن ابراز خوشحالی و تمجید از توانمندی‌های محققان و پژوهشگران پژوهشگاه ژنتیک اظهار داشت :پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران از جمله مراکز علمی معتبر شناخته شده در سطح منطقه و جهان است و ما می‌دانیم که پژوهشگاه مذکور قابلیت‌ها و توانمندی‌های علمی فراوانی دارد وبا برخی از دانشکده‌ها و موسسات علمی بین‌المللی ارتباطات مهم علمی داردکه این توانمندی‌ها ما را نیز به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی با پژوهشگاه ژنتیک راغب می‌نماید.

در ادامه این بازدید پروفسور عباس لطفی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری کشورمان که با همراهی معاونین خود ،سرپرستان گروههای علمی و برخی از پژوهشگران پژوهشگاه در این بازدید به توضیح در مورد توانمندیهای علمی به هیات بازدیدکننده ایرلندی می پرداخت با اشاره به اینکه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در سال 2011به عنوان موسسه برتر علمی جهان اسلام شناخته شد عنوان کرد:پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران پل ارتباطی نهادهای بین‌المللی است.

رییس پژوهشگاه مذکور گفت:تجربه ،تلاش علمی و پژوهش‌های محققان و پژوهشگران این پژوهشگاه در عرصه علمی جمهوری اسلامی ربع قرن قدمت داردو پژوهشگران این مرکز مهم و بزرگ علمی در این 25 سال گامهای مهم علمی و پژوهش‌های فراوانی را در رشد علمی کشور و تربیت پژوهشگران و اساتید جوان از خود برداشته‌اند.

وی افزود:از 15ر سال پیش تا کنون روند رشد علمی این پژوهشگاه در سطح بین‌المللی نیز نمایان گردیده و اکنون پژوهشگاه ژنتیک نماینده رسمی نهادهای مهم بین المللی و و منطقه نظیر ICGEB،TWAS و FABAاست.

وما خوشحالیم که در این پژوهشگاه با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مهم منطقه خاور میانه و دیگر نقاط جهان همکاری مشترک علمی داریم.

در پایان این جلسه با استقبال طرف ایرلندی تفاهم نامه‌ای با اهداف:برگزاری پروژه‌های مشترک علمی،برگزاری سمینارهای علمی،برگزاری کارگاه‌های علمی و عملی مشترک،انتقال فناوری،تجاری سازی و صنعتی سازی پزوهش‌ها،انتقال تجربیات علمی موفق،توسعه فناوری و ثبت اختراعات بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری کشورمان و موسسه تکنولوژی دوبلین ایرلند به امضا رسید.

کد خبر 186059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز