پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همزمان با طلوع طلعت رضوی، زمین و آسمان نورانی‌ترین شب تاریخ را به جشن نشسته‌اند. جمعه نیز ویژه برنامه‌های میلاد امام هشتم (ع) در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی از ساعت 9 آغاز می‌شود.

حرم امام رضا - عکس ایسنا

امشب حجت هشتم مسلمانی بر خاکدان هستی قدم می‌نهد تا غریبان عالم بی آشنا و زخم خوردگان روزگار بی‌طبیب نمانند و تلاش حقیقت طلبان در جستجوی چشمه روشن حق بی‌نتیجه نباشد.

ماه رخسار رضای آل محمد (ع) امشب از دامان پاک و آسمانی نجمه خاتون طلوع می‌کند و جهانی را مژده کرامت و رأفت و رحمت می‌دهد.

مشهد الرضا را لیله القدری دوباره است و ارادتمندان حضرت ثامن الحجج (ع) از سراسر جهان روی دل بر این قطعه از بهشت کرده‌اند و به ساحت مولای مهربان خویش از صمیم قلب عرض ادب و ارادت می‌کنند.

در حرم مطهر رضوی عطر گلاب ناب ایرانی، شمیم اسپند، زمزمه رضا رضا و ذکر بهشتی صلوات در هم آمیخته است و عاشقانی که از راههای دور و نزدیک به این صحن و سرای ملکوتی مشرف شده اند ، چشم بر گنبد طلایی و گلدسته های تا آسمان بلند حرم آن حضرت دوخته اند و با نجوایی عاشقانه استجابت دعاها و گشودن گره های بسته را از دستهای مهربان او طلب می کنند .

صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی مملو از زائران و مجاورانی است که از سراسر جهان برای عرض تبریک به پابوسی امام مهربانی ها آمده اند تا فرج امام زمان را از ایشان طلب کنند.

به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی از عصر پنجشنبه ششم مهر با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت آغاز شد.

سخنرانی، مدیحه سرایی، اجرای گروه‌های سرود و تواشیح و قرائت زیارت امام رضا (ع) و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های امشب در حرم مطهر رضوی است.

مراسم جشن میلاد امام هشتم (ع) امشب در صحن جامع حرم مطهر رضوی همراه با صوت و تصویر در همه اماکن متبرکه پخش می شود.
جمعه نیز ویژه برنامه‌های میلاد امام هشتم (ع) در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی از ساعت 9 با حضور تولیت آستان قدس رضوی آغاز می‌شود.

کد خبر 185997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز