دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک مرکزی ارائه کارت ملی را برای احراز هویت و شناسایی مشتریان بانک‌ها و انجام کلیه خدمات بانکی از اول مهر الزامی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک بر اساس مصوبه هیات وزیران، در خصوص آئین‌نامه اجرایی قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای کلیه اتباع ایرانی، به منظور ارایه هرگونه خدمات بانکی، بخشنامه‌ای به شرح ذیل به کلیه بانک‌های دولتی، خصوصی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: از تاریخ اول فروردین 86، به منظور احراز هویت و شناسایی مشتریان قبل از ارایه هرگونه خدمات بانکی به ویژه افتتاح حساب، نسبت به دریافت شماره ملی از مشتریان و ثبت آن در کلیه فرم‌ها، قراردادها، مدارک افتتاح حساب، سیستم‌های چک و تسهیلات و تعهدات بانکی (شامل گشایش اعتبارات و صدور ضمانت‌نامه) اقدام شود.

ضمن تاکید به کلیه شعب و واحد‌های تابعه بانک، مبنی بر قبول کارت ملی اشخاص به عنوان مدرک شناسایی معتبر، مقرر شد از ابتدای مهرماه سال 1386، احراز هویت و شناسایی مشتریان و انجام کلیه خدمات بانکی فقط منوط به رویت اصل کارت ملی و تطبیق آن با تصویر اخذ شده، ممهور به مهر و امضای رئیس شعبه و نگهداری آن در سوابق مشتری باشد.

همچنین بانک مرکزی در این ابلاغیه تاکید کرده، به منظور حصول اطمینان از صحت نشانی مشتری، دریافت کد پستی و درج آن در کلیه مدارک فوق‌الذکر از سوی شعب مربوطه الزامی است، ضمن اینکه، درج شماره ملی و کد پستی در مهرهای اخذ مشخصات مشتری ضروری است.

کد خبر 18594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز