همشهری آنلاین: مدیر کل مهندسی و ایمن ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای خطوط اتوبوسرانی تندرو از جمله خط 5 بی آر تی بر اساس افق چشم اندازی است که در طرح جامع ترافیک تهران پیش بینی شده و از جمله تأکیدات این طرح، در دسترس بودن و تلاقی خطوط حمل و نقل عمومی است تا مدیریت یکپارچه حمل و نقل عمومی پایتخت اجرایی شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حسن آقایی افزود: با راه اندازی خط 5 بی آر تی، تعداد خطوط اتوبوسرانی تندرو به 7 خط افزایش پیدا کرده و این به آن معناست که تا رسیدن به افق چشم انداز طرح جامع ترافیک تهران، تنها سه خط بی آر تی فاصله دارد.

وی با اشاره به این که بزرگراه رسالت یکی از شلوغ ترین معابر تهران است که شهروندان همیشه از ترافیک آن گله مند بودند، گفت: ترافیک سنگین این بزرگراه از یک طرف و استقبال شهروندان از خطوط اتوبوسرانی که از محور مذکور عبور می کردند از طرف دیگر، احداث خطوط اتوبوسرانی تندرو را در این محور ضروری کرد.

آقایی با بیان این که خط 5 بی آر تی با دو خط دیگر اتوبوسرانی تندرو و نیز دو خط مترو تلاقی دارد، اظهار کرد: خط 5 بی آر تی با 7 ایستگاه میانی در محور بزرگراه رسالت و دو ایستگاه آغاز و پایان از مبدأ دانشگاه علم و صنعت تا مقصد میدان آرژانتین به صورت رفت و برگشت احداث شده است.

وی با اعلام این که برای خط 5 بی آر تی 14 دستگاه پله برقی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: 10 دستگاه پله برقی در میدان رسالت، 2 دستگاه پله برقی در محدوده پل سید خندان و 2 دستگاه پله برقی نیز در ایستگاه استاد حسن بنا نصب شده اند.

آقایی با تأکید بر این که در روز افتتاح آزمایشی خط 5 بی آر تی شهروندان بیشتر از مسئولان شهری برای راه اندازی این خط عجله داشتند، اضافه کرد: در روزهای نخست راه اندازی خط 5 بی آر تی 150 هزار نفر از این خط استفاده می کردند که این رقم از ابتدای این هفته به روزانه 200 هزار نفر افزایش یافته و پیش بینی می کنیم طی هفته های آینده به روزانه 250 هزار نفر افزایش یابد.

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران افزود: مردم خودشان خط 5 بی آر تی را افتتاح کردند و استقبال شهروندان از این خط در چند روز گذشته نشان داد که مردم از ترافیک بزرگراه رسالت خسته شده بودند و راه نجات از ترافیک سنگین این بزرگراه اجرای خط اتوبوسرانی تندرو بود.

کد خبر 185634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز