مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به آغاز بار ترافیکی روز اول سال تحصیلی جدید از ساعت 6:30 صبح گفت: خوشبختانه امروز گره ترافیکی خاصی در سطح شهر نداشته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی صبح شنبه در ستاد مهر و قلم در جمع خبرنگاران با اشاره به بار ترافیکی شهر تهران در نخستین روز سال تحصیلی جدید، گفت: آنچه امروز در شهر تهران از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک دیدیم نسبت به روزهای مشابه افزایش بار ترافیکی محسوسی نبود تنها از ساعت 6:30 شاهد سنگینی برخی از معابر بودیم.

وی ادامه داد: بزرگراه شهید حکیم، همت، نواب که در روزهای گذشته نیز بار ترافیکی سنگینی داشتند نیم ساعت زود‌تر از روزهای گذشته اوج ترافیکشان آغاز شد. همچنین خیابان‌های اطراف مدارس به دلیل توقف خودروهای والدین دارای افزایش بار ترافیکی بود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه انسداد ترافیکی در سطح معابر نداشتیم، گفت: واژگونی یک مینی بوس در خیابان صیاد که منجر به فوت راننده شد تنها حادثه مهم امروز بود و نابسامانی‌های ترافیک نسبت به سنوات گذشته کمتر مشاهده شد که البته باید قضاوت نهایی را در هفته بعد از آغاز مدارس کرد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از افزایش ۲۵ درصدی ترافیک با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: دو میلیون دانشجو و دانش آموز با شروع سال تحصیلی سفرهای روزانه خود را آغاز می‌کنند که در مجموع ۳۰ درصد به حجم سفر‌ها افزوده می‌شود.

به گفته تشکری هاشمی، همکاری خوب پلیس، مردم و نهادهای اجرایی سبب کنترل ترافیک و نبود انسداد ترافیکی در معابر پایتخت شده است.

وی با اشاره به اوج بار ترافیکی عصرگاهی گفت: پیش بینی می‌کنیم ترافیک عصرگاهی از ۴ بعدازظهر آغاز و تا 6:30 بعدازظهر ادامه داشته باشد.

تشکر هاشمی با اشاره به افزایش ظرفیت خدمات رسانی مترو به ۳ میلیون نفر در روز گفت: در ناوگان اتوبوسرانی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جابجایی داشتیم که با احداث خط بی‌آر تی این میزان به ۵ میلیون نفر خواهد رسید و سهم تاکسیرانی نیز از تردد روزانه تهران بیش از ۴ میلیون نفر در روز است.

آمادگی کامل دوربین‌های کنترل ترافیک در روز نخست مهرماه

همایون فتاحی مدیر کنترل ترافیک نیز با بیان اینکه افزایش بار ترافیکی ۳۰ درصدی را در روز نخست مهرماه شاهد بودیم، گفت: خوشبختانه افزایش بار طبیعی بود و شاهد مشکل خاصی در خیابان‌های پایتخت نبودیم.

وی با اشاره به ۴ تصادف مهم در پایتخت گفت: یک دستگاه مینی بوس در اتوبان صیاد خروجی رسالت چپ کرد که منجر به فوت راننده شد. همچنین واژگونی یک خودرو ۲۰۶ در اتوبان امام علی، برخورد ۳ دستگاه خودرو در پل سید خندان و تصادفی در خیابان چمران مهم‌ترین حوادث روز نخست سال تحصیلی جدید بودند.

وی گفت: بار ترافیکی از ۶ صبح آغاز و در 6:45 به اوج خود رسید که اتوبان‌های تهران - کرج، بزرگراههای همت، حکیم، لشگری، صدر دارای بار ترافیکی سنگینی بود.

وی ادامه داد: تمام تجهیزات کنترل هوشمند پایتخت مورد بازبینی کامل قرار گرفتند و ما با ظرفیت کامل به استقبال مهرماه رفتیم و در کوتاه‌ترین زمان معضل‌های ترافیکی را برای حل به مسئولان ترافیکی اطلاع دادیم.

۱۷ هزار سرویس مدارس دانش آموزان را جابجا کردند

حسن آقایی مدیر کل مهندسی ایمنی شهرداری تهران نیز با اشاره به افزایش تعداد سرویس مدارس در پایتخت گفت: امسال ۱۷ هزار سرویس مدارس دانش آموزان را جابجا کردند که این میزان در سال گذشته ۱۴ هزار سرویس بود.

وی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی در روز نخست مهرماه گفت: ۱۶ هزار و ۳۰۰ اتوبوس بطور کامل مورد بازبینی قرار گرفته بودند و با تمام ظرفیت به مسافران خدمات رسانی می‌کردند همچنین ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در خط ۵ بی‌آر تی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز و در حوزه تاکسیرانی بازرسان از تردد هرگونه تاکسی خالی جلوگیری می‌کردند.

وی گفت: در هفته اول مهرماه اتوبوس و مترو برای دانش آموزان و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و دانش آموزی رایگان است البته دانش آموزانی که لباس فرم مدرسه داشته باشند می‌توانند از این تمهیدات استفاده کنند.

کد خبر 185326
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز