گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: سال تحصیلی 92- 91با حضور 12میلیون و 400هزار دانش‌آموز از روز شنبه(اول مهر ماه)‌ آغاز می‌شود.

مدرسه

البته حدود یک میلیون و 200هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی دیروز به مدرسه رفتند و با حضور در جشن شکوفه‌ها رسما وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شدند.سال تحصیلی جدید حال و هوای دیگری دارد. کتاب‌های پایه دوم ابتدایی تغییر کرده، ساختار نظام آموزشی تغییر کرده و نظام آموزشی 3-3- 6 رسما از مهر‌ماه وارد مرحله اجرایی می‌شود. پایه ششم ابتدایی در دبستان تشکیل می‌شود و کلاس‌های پایه اول راهنمایی تشکیل نمی‌شود.

پایه ششم ابتدایی بدون طی مراحل آزمایشی ایجاد شده و به تبع آن کتاب‌های این پایه نیز شتاب‌زده تهیه شده و مراحل آزمایشی که چند دهه در این‌باره رعایت می‌شده نادیده گرفته شده است. مهم‌تر اینکه به اصرار وزیر آموزش و پرورش طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها به سایر دوره‌های تحصیلی تعمیم داده شده و از مهر‌ماه امسال همه مدارس کشور روزهای پنجشنبه تعطیل است. هر چند آموزش و پرورش همانند سال گذشته اعلام کرده برای روزهای پنجشنبه برنامه‌های خاصی دارد.برخی دبستان‌ها به لحاظ تأمین فضای آموزشی و معلم برای پایه ششم ابتدایی مشکل دارند و در برخی مدارس راهنمایی دوره پیش‌دبستانی تشکیل می‌شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، حدود هفت میلیون نفر از 12میلیون و 400هزار دانش‌آموز، در دوره ابتدایی و مابقی در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان تحصیل می‌کنند.ابراهیم سحرخیز اظهار کرد: 60هزار مدرسه ابتدایی، شش هزار و 200هنرستان، 25هزار مدرسه راهنمایی و حدود 29هزار دبیرستان در سال تحصیلی جدید برای استقبال از دانش‌آموزان آماده هستند.

تمهیدات ویژه اورژانس

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: این مرکز با توجه به افزایش ترافیک در هفته نخست سال تحصیلی تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته است.غلامرضا معصومی به ایرنا گفت: برای امکان دسترسی سریع‌تر و سرعت‌ عمل بیشتر نیروهای اورژانس جهت ارائه خدمات فوریتی و اورژانسی به حادثه‌دیدگان احتمالی، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و سیاستگذاری‌هایی انجام شده است.

او اظهار کرد:‌ در این ایام بیش از800 آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی،10دستگاه موتور آمبولانسی و 10اتوبوس آمبولانس در نقاط مختلف کشور مستقر می‌شود. همچنین برای کاهش زمان حضور بر بالین مددجویان و مصدومان احتمالی، بیش از دو هزار پرسنل اورژانس 115و نیروی امدادی در میادین و خیابان‌های اصلی شهر مستقر خواهند شد.

هیچ روستایی بدون معلم نیست

حمید‌رضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در آیین جشن شکوفه‌ها در روستای کویج شهرستان هریس گفت: هیچ روستایی بدون معلم نیست و همه کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید معلم خواهند داشت.

کد خبر 185160
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز