گروه سیاسی: همزمان با 31شهریور و آغاز هفته دفاع‌مقدس یگان‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان، در قالب بزرگ‌ترین رژه سالانه نیروهای مسلح، نظم و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.

دفاع

در مراسم رژه دیروز آخرین دستاوردهای نظامی قابل نمایش در معرض دید عموم قرار داده شد. در حاشیه این مراسم، فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران پاسخ دادند. دیروز یگان‌هایی از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین پس از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد از مقابل جایگاه ویژه، رژه رفتند.

نمایش هفت‌نوع موشک بالستیک از بخش‌های جذاب رژه روز گذشته نیروهای مسلح کشورمان بود. به گزارش فارس در این رژه موشک‌های بالستیک فاتح 110، خلیج‌فارس، شهاب دو، قیام، قدر، سجیل و سکوی پرتاب و راکت سه‌تایی زلزال و سامانه‌های پدافند هوایی بهینه شده صیاد یک، تور‌ام‌یک‌، سامانه بهینه شده سام شش و سامانه پدافند هوایی رعد با موشک طائر دو از مقابل جایگاه عبور کردند.

نمایش دو سامانه پدافند هوایی برای نخستین بار

همچنان‌که پیش‌تر گفته شده بود دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح از دو سامانه موشکی رونمایی شد.در این مراسم علاوه بر سامانه‌های موشکی و راداری و انواع موشک‌های شهاب و زلزال، سامانه موشکی بهینه‌سازی‌‌شده اس- 200 و سامانه موشکی رعد نیز برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.

جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران با نام رعد نیز برای نخستین بار در مراسم رژه دیروز به نمایش گذاشته شد.
این سامانه پدافندی مجهز به موشک‌های طائر دو می‌تواند اهداف را در فاصله 50کیلومتری و در ارتفاع 75هزار پا مورد هدف قرار دهد. این سامانه که در داخل طراحی و تولید شده است پیشرفته‌تر از نوع شرقی آن یعنی سامانه بوک است.تولید و به کارگیری این سامانه می‌تواند توان پدافندی کشور را در بخش‌های مختلف ارتقا داده و کامل کند.

دفاع از حقوق همه ملت‌ها

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه صهیونیست‌های بی‌فرهنگ برای نجات خود درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی ایجاد می‌کنند، گفت: سردمداران نظام سلطه، تسلیم و توجیه گر اقدامات خبیث صهیونیست‌ها شده‌اند.محمود احمدی‌نژاد در رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع‌مقدس با بیان اینکه دفاع‌مقدس ما تنها دفاع از یک سرزمین، ملت و حتی یک مکتب نبود، تصریح کرد: باید گفت که دفاع‌مقدس دفاع از حیثیت انسان، شرف انسانی و حقوق همه ملت‌ها و مظلومان عالم بود.

کد خبر 185301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز