جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت روز جمعه 31 شهریور در بازار معاملات الکترونیک آسیا افزایش یافت. هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با شصت و یک سنت افزایش، نود و سه دلار و سه سنت معامله شد.

oil

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز چهل و هشت سنت افزایش یافت و به صد و ده دلار و پنجاه و یک سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، جیسون هافس تحلیلگر دفتر معاملاتی آی جی مارکتس در سنگاپور اعلام کرد بهای نفت که در روزهای قبل تحت تأثیر نگرانی های مداوم در مورد وضعیت اقتصاد جهانی حدود ده دلار کاهش یافته بود، امروز به علت شایعات در مورد اینکه اسپانیا در آستانه مطرح کردن شرایط طرح نجات اقتصادی است، افزایش یافت.

وی افزود به نظر می رسد اسپانیایی‌ها تصمیم گرفته‌اند رسما از بانک مرکزی اروپا درخواست کمک کنند.

اسپانیا، چهارمین اقتصاد منطقه یورو، از ماه ژوئن از اروپا برای احیای بانک هایش که بر اثر ترکیدن حباب مسکن در سال دو هزار و هشت شکننده شده اند، وعده کمک گرفته است. کمکی که اعلام شد تا صد میلیارد می رسد.
اما از بیم شرایط دشواری که ممکن است شرکای اروپایی برای کاهش بدهی بر این کشور تحمیل کنند، هنوز رسما درخواست کمک خود را مطرح نکرده است.

در شرایطی که اقتصاد اسپانیا با توجه به کاهش چهار دهم درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول بیشتر در رکود فرو می رود، بازارها نگران تعلل اسپانیا هستند. از سوی دیگر اسپانیا پنجشنبه موفق شد اوراق قرضه ده ساله خود را بفروشد.

کریستین لاگارد مدیر کل صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه ای با روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد به نظر می‌رسد نیازهای بانک‌های اسپانیا کمتر از پیش بینی‌ها باشد.

به نوشته فایننشیال تایمز، گمان می رود مادرید و کمیسیون اروپا از هفته آینده برنامه اصلاحات ساختاری اقتصاد اسپانیا را که در آن مالیات های جدید و کاهش هزینه ها لحاظ شده است ارائه کنند.

کد خبر 185223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز