همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه باور داریم که رضایت خلق خدا، رضایت خداوند را به دنبال دارد گفت: شرافت و بزرگی نزد خداوند به نیکویی و خوبی کارها و به کار خوب است نه به حرف و کلام خوب و امروز خدا را شاکریم که در مجموعه شهرداری هیچ وقت از مسیر کار و خدمت به مردم خارج نشده ایم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف در جشنواره شهید رجایی و بزرگداشت روز کارمند همزمانی این جشنواره با یاد شهیدان رجایی و باهنر را با آغاز هفته دفاع مقدس اتفاق مبارکی دانست و ضمن تشکر از همه کارکنان شهرداری در همه بخش‌ها و مسئولیت‌های مختلف گفت: امروز این یک واقعیت است که شهر تهران به برکت تلاش و کار شما در مسیر پیشرفت و عدالت قرار گرفته و این را همه کسانی که حتی سلایق متفاوت با ما دارند و حتی ممکن است نگاه‌های متفاوتی از ما نیز داشته باشند درک می‌کنند و همه مردم منصف نیز از کار شما تشکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه رضایت خلق خدا، رضایت خداوند را به همراه دارد گفت: بخشی از رضایت خدا، رضایت جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند و همه این‌ها به این دلیل است که ما کار و تلاش را شعار خود قرار دادیم و باور داریم که به گفته حضرت علی (ع)، کار شعار مومن است و هر مومنی شعارش کار است.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: کار کامل‌ترین خلف انسان است و آنچه از انسان به یادگار می‌ماند کار است و بدون شک کاری که توام با اخلاص باشد برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌ماند و آثار و برکات زیادی دارد.

قالیباف افزود: شرافت و بزرگری نزد خداوند به نیکویی و خوبی کار‌ها و به کار خوب است نه به حرف و کلام خوب و امروز خدا را شاکریم که در همه فراز و نشیبی که در زندگی داریم در همه حاشیه‌هایی که درست می‌کنند و حتی بعضی اشتباهاتی که خودمان می‌کنیم و گاهی با کارهایی که دیگران انجام می‌دهند همواره سعی داشته‌ایم که هیچ وقت از مسیر کار و فعالیت به مردم خارج نشویم و امروز شاهدیم که تهران به عنوان یک کلان شهر در مسیر حرکت است.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه پیامبر اسلام (ص) به دست کارگر بوسه می‌زند همه نشان دهنده ارزش کار است و ما نیز در زندگی خود با همه وجود فهمیده‌ایم که عزت و عاقبت به خیری ما و همچنین زندگی خوب مادی و معنوی در گرو کار، فعالیت و تلاش است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه هر انسانی که کار و تلاش ندارد، حیات، شخصیت وشان اجتماعی نیز ندارد افزود: همه مسیر رشد ما گره خورده با کارهایی است که انجام می‌دهیم و اینکه کار به چه میزان اخلاص دارد و چگونه خوب کار کردن و کار خوب کردن را کنار هم قرار می‌دهیم و این است که می‌تواند ما را برای همیشه ماندگار کند.

قالیباف گفت: هرگز در جشنواره شهید رجایی نمی‌خواهیم بگوییم که بهترین‌ها را انتخاب کردیم، حتی ممکن است در انتخاب خود اشتباه هم کنیم اما آنچه مهم است آنکه توانستیم از این جمع تجلیل کنیم و هدف ما آن است که از کار و فعالیت قدردانی کنیم و شما نمایندگان کار و این ارزش ماندگار هستید و قطعا انسان بدون کار پوچ و هیچ است.

وی کار را مهم‌ترین عامل در تربیت انسان‌ها دانست و افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز اگر کسی از مسیر یک زندگی درست منحرف شده است اولین دلیل آن این است که کار درست نداشته و به ندرت افرادی هستند که کاری داشته‌اند اما دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند.

وی با تاکید براینکه کارکردن برای گرفتن حقوق، ارزان فروشی است گفت: امروز از کسانی تجلیل می‌شود که به حق از یک ارزش بزرگ زندگی انسان‌ها که‌‌ همان موضوع کار و تلاش است دفاع کردند و این موضوع است که امروز موجب پیشرفت و عدالت در تهران شده، هر چند که عیب و نقص‌هایی نیز داریم که اگر بخواهم آن‌ها را بگوییم بیشتر از کارهای انجام شده است.

شهردار تهران اظهار کرد: من همیشه به مجموعه خود می‌گویم اگر زمانی غرور ما را گرفت که کاری انجام دادیم به کارهای انجام نشده نگاه کنیم و اگر دچار یاس و نا‌امیدی شدیم به کارهای بزرگی نگاه کنید که پشت سر گذاشتید و از خدا بخواهیم که ما را همیشه در مسیر ارتقا و عاقبت به خیری قرار دهد.

وی در پایان گفت: گاهی شهروندان برای تشکر از من دعا می‌کنند که من را در جاهای دیگری ببینند اما من همیشه از آن‌ها خواسته‌ام که برایمان دعای عاقبت به خیری کنند. مفید بودن و اثر گذاری مهم است. همه ما با خلاقیت و تلاش بیشتر و عقلانیت توام با معنویت این مسیر پیشرفت را برای نظام و انقلاب و تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدا پیش ببریم.

کد خبر 184998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز