گروه اقتصادی: محقق نشدن وعده سخنگوی دولت مبنی بر تزریق ارز برای مهار التهاب دلار در بازار آزاد باعث شد تا قیمت ارزهای خارجی بازهم بالا بماند.

ارز

آخرین خبرها از بازار آزاد ارز حکایت از آن دارد که هر دلار آمریکا دو هزار و 446 و هر یورو سه هزار و 220تومان خرید و فروش شده است. همزمان سخنگوی دولت که برای پاسخ به سؤال الیاس نادران نماینده تهران درخصوص وعده معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر بمب ارزی دولت به مجلس رفته بود، اظهار کرد: مسئولیتی در قبال وعده‌های دیگر مسئولان دولتی درخصوص سامان دادن به بازار ارز ندارد.

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که شمس‌الدین حسینی هفته گذشته با سلب مسئولیت خود در قبال نابسامانی بازار ارز، از تزریق دلار به بازار با هماهنگی دولت و بانک مرکزی خبر داده بود. خلف‌وعده دولت در عمل به توافقات صورت گرفته با مجلس باعث شد تا غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اظهارنظری علنی در صحن مجلس به‌صورت ضمنی به مخالفت رئیس‌جمهور با تزریق ارز اشاره و اعلام کند: بهتر است «یک نفر» تصمیم خود را اعلام کند تا از بحران‌های خودآفریده ارزی خارج شویم. او اظهار داشت: بیش از سه هفته است که از تزریق ارز به کشور خودداری شده است که این شوک عجیبی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ از این‌رو انتظار است نرخ کالاهای اساسی مشخص شود.

دیروز وزیر امور اقتصاد و دارایی هم در پاسخ به سؤال الیاس نادران با بیان اینکه نمایندگان از بنده جزئیاتی از تزریق ارز خواسته‌اند، گفت: من به این مسئله ورود نمی‌کنم چرا که در چارچوب مسئولیت قانونی من نیست. وی با بیان اینکه قانون پولی و بانکی طبق مواد 10و 11صراحت دارد که امور مالی و ارزی کشور در اختیار بانک مرکزی قرار دارد، افزود: بنده این موضوع را به آقای نادران هم گفتم و حتی چند روز پیش تأکید کردم که پاسخگویی من درباره حوزه‌ای که مسئولش نیستم حق دستگاه ذی‌ربط را ضایع می‌کند. حسینی تأکید کرد: نمایندگان جزئیاتی از تزریق ارز از بنده خواستند که این اطلاعات در اختیار من قرار ندارد؛ حتی در بحث بودجه نیز دست شخص دیگری قرار دارد.

کد خبر 184745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز