خبرنگار ما برای جویا شدن نظرات مردم درباره شهربازی‌های کشور و معیارهایشان برای انتخاب یک‌شهربازی مناسب و ایمن، سراغ چند خانواده مسافر در روزهای پایانی تابستان رفت.

شهربازی

کسری که به اتفاق خانواده خود رامسر را برای سفر آخر تابستانی انتخاب کرده‌است، گفت: چند سال پیش جلوی روی خودم در شهربازی ساحلی بلوار معلم رامسر، بال یکی از وسایل شکست و دست دوست من آسیب جدی دید. وی با بیان اینکه همان شب مالک شهربازی در بیمارستان رضایت گرفت، افزود: اما هیچ وقت دست دوستم به شکل پیش از آن ترمیم نشد و مشکلاتی را برای او به‌وجود آورده است. کسری با اعلام اینکه حادثه‌هایی مثل حادثه این شهربازی کم نداریم، گفت: چون بچه‌ها به این هیجان نیاز دارند و شجاعت و جسارت‌شان را بالا می‌برد، آنها را به شهربازی می‌آوریم ولی استانداردسازی نیز باید نسبت به گذشته به‌خصوص در شهرستان‌های مرطوب با جدیت بیشتری صورت بگیرد.

یکی دیگر از مسافران شهرهای شمالی کشور که به مرکز تفریحی نمک‌آبرود آمده بود، گفت: نخستین معیار ما این است که آن شهربازی دست‌کم سابقه حادثه نداشته باشد. وی با بیان اینکه طبعا به جایی می‌رویم که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها خبر ناگواری تاکنون از آن شهربازی به چاپ نرسیده باشد. یکی از اعضای خانواده این مسافر نیز گفت: من پیش از آنکه به شهربازی بروم در اینترنت جست‌وجو می‌کنم که حادثه ناگواری در آن شهربازی قبلا اتفاق نیفتاده باشد.

این مسافر در ادامه صحبت‌هایش گفت: خلوتی شهربازی هم یکی دیگر از معیارهای ماست. وی افزود: اگر قرار باشد شهربازی هم نرویم آنقدر امکانات تفریحی کم است که دیگر جایی نمی‌ماند که بخواهیم فرزندانمان را برای تفریح به آنجا ببریم. وی دقت در مدت زمان سپری شده از ساخت شهربازی را بسیار مهم دانست و گفت: حداقل از ظاهر شهربازی مثل رنگ‌آمیزی و نظافت هم می‌شود خیلی از مسائل را متوجه شد.

از امیرحسین و علیرضا دو جوانی که در شهربازی‌ ساحلی بلوار معلم پیش از آنکه تصمیم بگیرند سوار بر دستگاهی به نام سالتو شوند پرسیدم: آیا به دستگاه اطمینان کافی دارند؟ آنها جواب دادند: به دستگاه که اصلا اطمینان نداریم اما به‌خاطر اینکه شجاعتمان را به دیگران ثابت کنیم می‌خواهیم سوار آن شویم. خانم مسنی که این گفت‌وگو را شنیده بود گفت: فرزند خودم سال گذشته همراه دوستانش به اینجا آمد و سوار بر همین دستگاه شد ولی وقتی چرخش‌های وسیله تمام شد، آنقدر حالش بد بود که دیگر نمی‌توانست از دستگاه پیاده شود و سرانجام چند مشتری او را به بیمارستان انتقال دادند. وی افزود: فرزندم بیماری دارد و نباید سوار این دستگاه می‌شد، شاید خامی کرده بود اما اگر کارشناسی قبل از سوار شدنش از او می‌پرسید که آیا بیماری خاصی دارد یا نه، این اتفاق نمی‌افتاد. وی افزود: امسال خودم همراهش آمده‌ام تا به او فقط اجازه استفاده از دستگاه‌های بازی بسیار ساده و شانسی را بدهم.

کد خبر 184653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز