گروه حوادث: با برگزاری جلسه محاکمه دو نفر دیگر از متهمان پرونده خمینی شهر، قضات دادگاه کیفری استان اصفهان یکی از آنها را به اعدام و دیگری را به حبس و شلاق محکوم کردند.

متهمان

با گذشت حدود یک سال از اعدام چهار نفر از مجرمان پرونده خمینی‌شهر، جلسه محاکمه دو متهم دیگر این پرونده در دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد. غلامرضا انصاری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: پیش از این، پرونده 9نفر از متهمان پرونده در دادگاه رسیدگی شده و برای چهار نفر از آنها حکم اعدام صادر شده بود .

دو متهم دیگر این پرونده که چند‌ماه بعد از 9متهم نخست دستگیر شده بودند با تکمیل تحقیقات، پای میز محاکمه قرار گرفتند و قضات دادگاه کیفری بعد از شنیدن دفاعیات آنها، یکی از متهمان را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام، حبس غیرقانونی مردان در باغ به سه سال حبس، آدم ربایی نسبت به زنان به 15سال حبس، سرقت مقرون به آزار نسبت به زنان به 10سال حبس و 74ضربه شلاق و به اتهام شرب خمر به 80ضربه شلاق محکوم کردند.

انصاری تأکید کرد: برای متهم دیگر نیز بعد از محاکمه در دادگاه حکمی مشابه متهم اول منهای اعدام (28 سال حبس و 154ضربه شلاق) درنظر گرفته شدکه این حکم به متهمان ابلاغ شد و درصورت اعتراض آنها به‌صورت ویژه و در اسرع وقت در اختیار دیوان‌عالی کشور قرار خواهد گرفت. براساس این گزارش ماجرای پرونده جنجالی خمینی شهر اصفهان به خردادماه سال گذشته بر می‌گردد؛ وقتی تعدادی زن و مرد در یک مهمانی خانوادگی در باغی در این شهر مورد حمله مردان نقابدار قرار گرفتند. متهمان بعد از محبوس کردن مردان در اتاقک داخل باغ، زنان را به باغ‌های اطراف بردند و به زور مورد آزار و اذیت قرار دادند اما با سرعت عمل پلیس، 11نفر از آنها یکی بعد از دیگری دستگیر شدند.

کد خبر 184604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز