سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: دو مرد شرور که بعد از ربودن خانم معلم بی‌گناه او را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده بودند، صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند.

آذرماه سال گذشته با پیدا شدن جسد غرق در خون خانم معلم جوانی در بیابان‌های اطراف شهرستان سرباز، تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد. مأموران در بررسی محل پیدا شدن جسد، متوجه رد لاستیک یک موتورسیکلت شدند. آنها با دنبال کردن رد لاستیک موتور، به روستایی در آن حوالی رسیدند و اطمینان یافتند که عاملان جنایت اهل این روستا بوده‌اند. در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان موفق شدند صاحب موتور‌سیکلت مورد نظر را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد که با همدستی یکی از دوستانش، خانم معلم بی‌گناه را به قتل رسانده‌اند. او گفت: روز حادثه، هوا هنوز تاریک نشده بود که من و دوستم هنگام عبور از جاده میانبر و کوهستانی روستا، خانم معلم جوان را دیدیم که در حال رفتن به روستا بود. چون او تنها بود، وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم وی را مورد آزار و اذیت قرار دهیم. ما او را ربودیم و با کشاندن به محلی خلوت، بدون توجه به التماس‌هایش، نقشه‌مان را عملی کردیم اما زمانی که می‌خواستیم وی را رها کنیم و متواری شویم، او گفت که ما را شناخته و از ما شکایت خواهد کرد. ما هم از ترس اینکه لو برویم، با ضربات سنگ او را به قتل رساندیم و بعد از سرقت اموالش، ‌متواری شدیم.

با اظهارات این مرد، همدست او هم دستگیر ‌شد و به این جنایت هولناک اعتراف کرد. با توجه به اینکه این حادثه احساسات مردم منطقه را جریحه‌دار کرده بود، پرونده به‌صورت ویژه در دادسرای زاهدان و دادگاه کیفری تحت رسیدگی قرار گرفت و هر دو متهم، به قتل و آزار و اذیت معلم بی‌گناه اعتراف کردند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متهمان دو شرور به نام‌های محمد و عبدالطیف بودند که پرونده آنها در هفت مرحله مورد رسیدگی قرار گرفت. حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: بعد از بررسی‌های تکمیلی آنها به اتهام آدم ربایی، تجاوز به عنف و قتل هر کدام به 15سال حبس، یک‌بار اعدام و قصاص نفس محکوم شدند و این رأی برای تأیید به دیوان عالی کشور ارجاع شد. وی با اشاره به تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور تصریح کرد: با اجرای مقدمات اجرای حکم، هر دو متهم صبح دیروز در زندان مرکزی زاهدان به دار مجازات آویخته شدند.با اجرای حکم اعدام، بقیه احکام به‌خودی خود لغو می‌شود.

کد خبر 177031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز