مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه درباره فرونشست‌های زمین در محدوده خیابان ولیعصر (عج) گفت: دلیل اصلی این نشست‌ها، فرسودگی و سستی خاک، وجود حفره‌ها و قنات‌های زیرزمینی و قدیمی و فرسوده بودن تاسیسات شهری است.

به گزارش همشهری آنلاین، هابیل درویش با بیان این مطلب افزود: حفر تونل در مسیر خط ۳ مترو تهران توسط دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) صورت می‌گیرد که از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است، در حال حاضر نیز این دستگاه حفار به میدان منیریه رسیده است و هیچ خطری وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون در هیچ جای مسیر از خط ۳ مترو تهران از داخل تونل ریزشی صورت نگرفته است و در ادامه مسیر نیز با توجه به اینکه عمق حفاری بیشتر می‌شود و جنس خاک نیز متفاوت و مستحکمتر است احتمال ناپایداری و نشست بسیار کمتر است.

درویش تاکید کرد: در نقاطی هم که در سطح زمین به صورت جزئی نشست‌هایی رخ داده بوده، بلافاصله عملیات مرمت انجام و با تزریق بتن ایمنی کامل فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اظهار داشت: در مدتی که حفر تونل در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان منیریه صورت می‌گرفت شرکت مترو تهران تمام پیشگیری‌های لازم را صورت داده بود تا اتفاق و حادثه‌ای به دلیل ناپایداری و فرسودگی خاک رخ ندهد که با موفقیت حفر تونل در این بخش به اتمام رسید و امروز دستگاه حفار به میدان منیریه رسید.

کد خبر 184582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز