همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: واگذاری پارک پردیسان به بخش خصوصی منتفی است و احتمال دارد تنها مدیریت بهره برداری آن واگذار شود که الویت ما برای این واگذاری شهرداری تهران است.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علی محمد شاعری در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: دولت در سال ۸۹ اجازه فروش پارک پردیسان را صادر کرد. پارک پردیسان وضعیت اسف باری پیدا کرده بود چرا که همه مدیران سازمان مایل بودند طرح جامع پارک پردیسان اجرایی شود اما به دلیل نبود اعتبار نمی‌توانستند آن را عملی کنند.

وی افزود: اعتبار سازمان حفاظت از محیط زیست کمتر از ۱۸ صدم درصد اعتبار ملی است و اعتبار موجود برای اجرایی کردن طرح جامع پارک پردیسان تنها یک و نیم میلیارد است که طبق برآورد صورت گرفته با اعتباری کمتر از هزار میلیارد اجرا کردن طرح جامع پارک عملی نیست.

وی اضافه کرد: به همین دلیل قرار شد با مشارکت موسسات عمومی، نهادهای مردمی، دانشگاه‌ها و در الویت تمامی این‌ها شهرداری تهران طرح جامع پارک پردیسان اجرایی شود که طی آن مدیریت بهره برداری پارک پردیسان بدون واگذاری پارک سپرده شود.

شاعری با اشاره به اینکه طرح جامع پارک پردیسان ۵۰ سال قبل تهیه شده و هم اکنون روزآمد شده است تصریح کرد: فروش پارک پردیسان ممنوع است و کسی که این مسئله را در ذهن دارد خیانت می‌کند مگر می‌شود یک مکان ملی را فروخت مانند این است که بخواهیم میدان آزادی را بفروشیم.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: مگر می‌گذاریم پارک فروخته شود اگر این اتفاق بی‌افتد من اولین کسی خواهم بود که از سازمان می‌روم من اهل این کار‌ها نیستم.

وی افزود: طبق مصوبه هیات دولت اجازه داده شده که سازمان محیط زیست می‌تواند پارک را واگذار کند اما واگذاری آن منتفی است و من نیز هم اکنون موضع رسمی سازمان و جناب آقای محمدی‌زاده را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه ما متعلق به این دولت نبوده بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی هستیم و چشممان به ولایت و رهبری دوخته شده است، گفت: ممکن است سازمان برای اجرای طرح جامع پارک فراخوانی بدهد که شهرداری تهران در الویت اول ما است اما باید تحت نظارت ما فعالیت کند مالکیت پارک پردیسان با جمهوری اسبلامی است.

شاعری با بیان اینکه پارک پردیسان متعلق به پدرم نیست که واگذار کنم، تصریح کرد: با توجه به اصل ۴۴ تصمیم به واگذاری حفاظت از پارک را داریم اما این مسئله هم اکنون در حال بررسی است و هنوز نهایی نشده است.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: این پارک حیثیت کشور است و همانند برج میلاد، میدان آزادی، پارک چیتگر و پارک لویزان یک دارایی ملی محسوب می‌شود.

شاعری افزود: مساحت ۳۰۰ هکتاری پارک پردیسان به ۲۳۰ هکتار رسیده که اگر طرح جامع آن اجرا نشود در چند سال آینده پارکی وجود نخواهد داشت با این پول‌های قطره چکانی هم طرح جامع نمی‌تواند اجرا شود.

کد خبر 184330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز