چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبران و مقامات سیاسی بلند پایه ‪ ۱۴‬کشور عربی و اسلامی روز چهارشنبه هشتم فروردین با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه در محل برگزاری اجلاس سران کشورهای عربی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، در حاشیه این اجلاس ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، امیل لحود رئیس‌جمهور لبنان، پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان و نیز جلال طالبانی از جمله رهبرانی بودند که با وزیر امور خارجه ایران ملاقات کردند.

وزیران خارجه عراق، یمن، کویت، عمان، هند، نروژ، کمور، و نیز رئیس پارلمان عرب از دیگر شخصیت‌هایی بودند که در حاشیه این کنفرانس با متکی دیدار و گفتگو کردند.

بررسی اوضاع لبنان، عراق و نیز فلسطین از جمله اهم محورهایی بود که وزیر امور خارجه ایران با رهبران و مقامات سیاسی کشورهای یاد شده مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

متکی در نشست‌های جداگانه خود ضمن حمایت دولت و ملت ایران از آرمان فلسطین خواستار تسریع در حل بحران سیاسی و اقتصادی این منطقه شد.

وی در این نشست همچنین خروج اشغالگران از کشور اسلامی عراق را تنها راه بازگشت ثبات و امنیت به این منطقه دانست.

گسترش همکاری‌های دو جانبه، توسعه روابط در همه سطوح و نیز تقویت مواضع کشورهای اسلامی در بر خورد با توطئه‌های دشمنان اسلام از دیگر محورهای مورد بحث وزیر امور خارجه ایران با مقامات سیاسی کشورهای اسلامی و عربی بود.

کد خبر 18417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز