همشهری آنلاین: جواد شمقدری در آستانه‌ روز سینما آرزو کرد: انصاف، عقلانیت و همدلی بین اهالی سینما حاکم شود.

رئیس سازمان سینمایی

به گزارش ایسنا، رییس سازمان سینمایی درباره روز سینما و اینکه برنامه‌ای برای این روز در نظر گرفته شده است گفت: فکر می‌کنم اگر سازمان سینمایی را بتوانیم هر چه زودتر در ابعادی که دارد پیاده کنیم این بهترین رویدادی است که می‌توان برای روزهایی که مصادف با روز سینما است، داشت.

وی ادامه داد: اینکه در روزهای نزدیک به روز سینما، مجموعه سینمایی «هویزه» را در مشهد افتتاح کردیم نشانه‌ای است که سینمای ایران یک سینمای رو به جلو و دارای پیشرفت است.

نگاه دولت، نظام و سیستم آن است که سینمای ایران روز به روز از ظرفیت‌ها و امکانات بهتر و مناسب‌تری برخوردار شود.

شمقدری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در عرصه سینما باید هر چه بهتر شکل بگیرد اظهار کرد: اما کار اصلی در سینما باید توسط فیلمسازان انجام شود و آن‌ها آثار جذاب،‌ارزشمند، موثر و قابل قبولی بسازند.

رییس سازمان سینمایی افزود: امیدواریم در این ایام دوستان ما هر چه سریعتر نماینده سینمای ایران را برای اسکار معرفی کنند و به آقای میرعلایی گفته‌ام طبق روال گذشته هیاتی را انتخاب کنند و از میان کاندیداهای مورد نظر این هفت نفر به نمایندگی از سینمای ایران به انتخاب نماینده‌مان بپردازند.

شمقدری که بیش از سه سال از حضورش در مسند سینمایی کشور می‌گذرد در ارزیابی دوران طی شده گفت: تقریبا پیش‌بینی می‌کردم تمام فرآیندهایی که می‌خواهیم شکل دهیم مقدمات و پیش‌نیازش سه سال طول بکشد و فکر می‌کنم بیش از 80 درصد این امکان پیش آمده و ما پیش‌نیاز بسیاری از کارهای که باید بکنیم را فراهم کرد‌ه‌ایم.

وی افزود: چیزی که پیش‌بینی نمی‌کردم و خیلی هم به ما لطمه زد این بود که کسانی که باید می‌آمدند و به ما کمک و همراهی می‌کردند تمام عزمشان را بر این گذاشتند تا هر چه بیشتر به ما ضربه بزنند،‌ مانع‌تراشی کنند و بحران به وجود آورند.

شمقدری ادامه داد: اصلا پیش‌بینی نمی‌کردیم این بحران‌سازی‌ها را جاهایی مانند حوزه هنری همراهی کند.

همچنین جریان اصولگرا که باید ما را حمایت و همراهی می‌کرد متاسفانه دیدیم در جاهایی به خاطر زاویه‌بندی‌ها و فاصله‌گذاری‌هایی که بین خودشان و دولت ایجاد کرده بودند، به جای آنکه قدر این دولت را بدانند و به آن کمک کنند به خاطر برخی مسایل که باید بعدها درباره آن صحبت کرد بنا به مخالفت،‌اشکال‌تراشی و خرده‌گیری گذاشتند.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه سینما هم در این قسمت بیشترین سهم را پیدا کرد،‌گفت: ما از طرف همین کسانی که ظاهرا وابسته به جبهه اصولگرایان هستند، لطمه زیادی دیدیم و انرژی زیادی از ما گرفت.

وی در عین حال مطرح کرد: اما این را هم فکر نمی‌کردم که خداوند این قدر به من قوت دهد تا بتوانم تمام این تهاجماتی که می‌شود را تحمل کنم.

علی رغم اینکه سنگ‌اندازی‌های می‌توانست جریان و حرکت ما را متوقف کند ولی به لطف الهی دیدیم این اتفاق نیفتاد و کارهایمان را توانستیم پیش ببریم.

شمقدری با اشاره به مخالفانش اظهار کرد: آنهایی که مخالف من هستند حداقل شش ماه سکوت و اعتماد کنند و بگذارند کارمان را بکنیم و البته تا این لحظه این کار را نکرده‌اند و شاید تشدید هم کرده‌اند و الان هم خبر دارم نشسته‌اند برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند دوباره بحران جدیدی را برای ما آغاز کنند.

وی با بیان اینکه این خواسته را از فضای رسانه‌ای جریان اصولگرا دارد گفت: شش ماه اجازه دهند کارمان را بکنیم و این گونه اشکال‌تراشی نکنند و مدام در بین مخاطبین انرژی منفی و بی‌اعتمادی ایجاد نکنند، کاری که آدم برای دشمن خودش هم نباید انجام دهد.

رییس سازمان سینمایی با اظهار امیدواری از اینکه رسانه‌ها و سایت‌های وابسته به جریان اصولگرا یک مقدار از رویه‌شان دست بردارند اظهار کرد: شش ماه مانده به جشنواره فیلم فجر بگذارند ما و تمام اهالی سینما در یک فضای آرام‌تر و با همدلی و محبت بیشتر بتوانیم برنامه‌هایمان را جلو ببریم.

جواد شمقدری درباره مهمترین اولویتش در دوران باقی مانده از تصدی‌اش گفت: 10 محور اصلی در برنامه‌هایم بود تا سینمای ایران به یک ساماندهی برسد اما یکی از اولویت‌هایی که باید زودتر به صورت طبیعی محقق شود استقرار سازمان سینمایی با تمام ظرفیت‌های خودش است.

 

کد خبر 184150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز