همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از ورود ۱۷۷ واگن مترو به ناوگان خبر داد و گفت: تا پایان سال 91، هر ماه 15 واگن به خطوط مترو افزوده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، هابیل درویش با بیان این مطلب افزود: ۲۰ واگن دو طبقه برای خط پنج و ۷۰ واگن یک ‌طبقه برای سایر خطوط‌، با شروع سال تحصیلی جدید‌ به ناوگان ریلی تهران می‌پیوندد‌.

وی با بیان اینکه هر ماه ۱۵ واگن تا پایان سال وارد خطوط مترو خواهد شد‌ گفت: تأمین چنین حجم بزرگی از واگن در شرایط کنونی تحریم‌، یک موفقیت بزرگ و مهم برای مسئولان شهری محسوب می‌شود‌.

درویش تصریح کرد: این واگن‌ها با صرف‌ ۱۱۰ میلیارد تومان تأمین و نزدیک به ۵۰ درصد آن با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان داخلی ساخته و آماده شده است.

وی افزود: از اواسط تیرماه ۹۱ ترخیص و حمل تجهیزات از گمرک بندرعباس شروع و جهت ساخت و تکمیل به کارخانه واگن‌سازی تهران انتقال یافته است‌.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: با افزوده شدن واگن‌های تازه نفس و جدید به ناوگان مترو‌، شلوغی و ازدحام در قطار‌ها که همواره مورد گلایه شهروندان بوده است‌، به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و گامی دیگر برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده در خطوط مترو برداشته می‌شود‌.

وی تاکید کرد: هر قطار مترو، شامل ۸ واگن‌، دارای ظرفیت جابجایی 25 هزار مسافر در روز است ‌، بنابراین با اضافه شدن ۱۷۷ واگن دیگر به یک هزار واگن موجود مترو‌، دستکم ۵۷۰ هزار نفر در روز‌، از ظرفیت متروی تهران قابل استفاده می‌شود‌.

درویش تاکید کرد: در حال حاضر بخش مهمی از ظرفیت ایجاد شده به ویژه در خط ۴ مترو‌، به علت کمبود واگن‌، استفاده نمی‌شود که با ورود واگن‌های جدید و کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها این مشکل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد‌.

کد خبر 183870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز