گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: تعطیلات هفته گذشته تهران و توقف مبادلات ارزی با برخی کشورهای همسایه عامل گرانی اخیر برخی کالاها بوده است، اما به دلیل برخورد با متخلفین، قیمت‌ها به روند قبل بازگشت.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، با پذیرش افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی طی دو هفته گذشته و همزمان با بر پایی اجلاس سران گفت: پس از برخورد با گرانفروشان قیمت‌ها به پیش از زمان برگزاری این اجلاس برگشت. حسن رادمرد، در پاسخ به علل گرانی اخیر قیمت گوشت گوساله، شیر و لبنیات، تخم مرغ ، محصولات فولادی ، حبوبات و برخی اقلام خوراکی دیگر گفت: در زمان برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها، به‌دلیل بسته‌شدن مرزها مبادلات مرزی کشورمان با پاکستان متوقف شد و به همین دلیل تأخیر در واردات و توزیع گوشت قرمز موجب افزایش قیمت این محصول در بازار شد اما با بازشدن مرز اکنون واردات به روال عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه از یکشنبه هفته جاری واردات گوشت آغاز شده و ذخیره‌سازی‌ خوبی نیز در حال انجام است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در حال ذخیره‌سازی‌ گوشت قرمز است و با توجه به ورود دو محموله گوشت قرمز به کشور به‌زودی قیمت این فراورده تنظیم می‌شود. راد مرد در مورد علل گرانی قیمت تخم‌مرغ طی روزهای اخیر گفت: مطابق روال هر ساله از چندی‌پیش قیمت تخم مرغ به‌دلیل بالا‌رفتن تقاضا افزایش یافت و با اقداماتی که برای خرید و ذخیره‌سازی و تحویل نهاده‌های تولید در ازای دریافت تخم مرغ صورت گرفته قیمت این محصول نیز طی دو روز آینده کاهش خواهد یافت.با وجود این قیمت تخم مرغ هنوز در کار‌گروه ویژه نهایی نشده است.

احتمال افزایش قیمت لبنیات در هفته آینده

وی با اشاره به الزام کارخانه‌های لبنی و دامداران به بازگشت نرخ لبنیات و شیر به قیمت‌های یک هفته قبل از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها گفت: در این چند روز تعطیلی قیمت لبنیات به‌صورت غیرقانونی افزایش یافته بود. رادمرد با اشاره به جلسه یکشنبه آینده کارگروه تنظیم بازار درباره وضعیت قیمت لبنیات از احتمال افزایش رسمی قیمت شیر و لبنیات خبر داد.

 

کد خبر 183674
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز