سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

باکتری‌ها عامل بسیاری از عفونت‌ها هستند؛ عفونت‌هایی که در بسیاری از اوقات با اخطار‌هایی دردناک سلامتی ما را تهدید می‌کنند.

التهاب و یا عفونت مثانه یکی از انواع عفونت‌هایی است که منشا آن اغلب باکتریایی است. دردناکی مجاری ادرار و احساس عدم‌تخلیه مثانه از شایع‌ترین علامت‌های عفونت مثانه است. درمان پزشکی این بیماری که زنان نیز به آن دچار می‌شوند به وسیله آنتی‌بیوتیک‌ها صورت می‌گیرد اما پیشنهاد‌های گیاه‌درمانگران نیز در این زمینه خالی از لطف نیست.

طبق گزارش منتشره در مجله انجمن پزشکی آمریکا، سیاه گیله وقره قاط به‌خاطر ترکیب شیمیایی آربوتین موجود در آن هم خاصیتی آنتی‌بیوتیکی دارد و هم مُدر محسوب می‌شود.مصرف ماست نیز ازدیگر توصیه‌های طب مکمل برای درمان عفونت مثانه است؛ زیرا مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌های فعال در ماست مانع عفونت‌های مثانه و عفونت‌های مخمری می‌شوند. گیاه‌درمانگران همچنین مصرف آب هویج، کرفس، خیار و جعفری را نیز برای درمان عفونت مثانه مفید می‌دانند. استفاده از خیسانده گل ختمی در آب سرد برای تسکین سوزش ناشی از عفونت مثانه از دیگر پیشنهادهای گیاه‌درمانگران است. کمیسیون E همچنین خاصیتمدر ‌بودن برگ‌های غان را در درمان عفونت‌های کلیه ومثانه تأیید می‌کند. به‌دست آوردن تنتور برگ غان و مصرف روزانه چند قاشق مرباخوری از آن در این زمینه می‌تواند برای درمان عفونت مثانه مفید واقع شود.

کد خبر 183535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز