شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

روانی مزاج یا اسهال از جمله عارضه‌های شایعی است که می‌توان گفت کم و بیش افراد در زندگی خود به‌طور گذرا یا برخی اوقات به‌طور طولانی دچار آن می‌شوند.

بیمار

از نظر پزشکی، مهم‌ترین کار در درمان اسهال، خوردن مایعات است؛ چرا که در عارضه اسهال خطر اصلی‌ای که سلامتی را تهدید می‌کند، از دست رفتن آب بدن است. در طب مکمل تانن، پکتین و موسیلاژ به‌عنوان مواد طبیعی موجود در برخی سبزیجات و میوه‌ها در درمان اسهال کار‌برد دارد. در ادامه برخی پیشنهاد‌های گیاه‌درمانگران براساس بانک اطلاعات گیاهان دارویی که حاوی این مواد هستند، پیشنهاد می‌شود.
سیب به‌عنوان میوه‌ای که غنی از پکتین است، در درمان روانی مزاج کاربرد دارد.

کمیسیون E نوشیدن چایی با دو قاشق مربا‌خوری برگ تمشک را برای درمان اسهال پیشنهاد می‌کند. تانن موجود در برگ تمشک به‌علت قابض بودن تأثیر مثبتی بر رفع اسهال خواهد داشت. دانه‌های شنبلیله نیز به‌خاطر داشتن موسیلاژ زیاد در درمان اسهال کار‌برد مؤثری خواهد داشت. البته توصیه می‌شود در هر بار بیش از دو قاشق مربا‌خوری از دانه‌های شنبلیله استفاده نشود. مصرف هویج پخته نیز برای کودکان مبتلا به اسهال غیر از اینکه دستگاه گوارش کودک را آرام می‌کند، می‌تواند روانی مزاج را نیز کنترل کند، ضمن اینکه مواد مغذی از دست رفته را نیز تأمین می‌کند.

کد خبر 183938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز