همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای واهی و بی‌اساس در بیانیه اجلاس 124 وزرای امور خارجه شورای همکار ی خلیج فارس در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی را مردود دانست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رامین مهمان پرست در رابطه با بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و تکرار ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه گانه گفت: جزیره ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین جمهوری اسلامی ایران بوده و تا ابد ایرانی باقی خواهد ماند.

وی همچنین با رد ادعای دخالت کشورمان در امور داخلی این کشورها خاطرنشان کرد: این‌گونه ادعاهای کهنه و قدیمی دیگر کاربردی نداشته و بیش از آن‌که همراه با واقعیت باشد برای فرار از پاسخگویی به مطالبات مدنی مردم صورت گرفته و تکرار این ادعاها واقعیت‌های منطقه را تغییر نخواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین، شورای همکاری خلیج فارس از 6 کشور کویت، قطر، بحرین، امارات، عمان و عربستان تشکیل شده است.

در نشست روز یکشنبه وزیران خارجه شورای همکاری در شهر جده، وزیران خارجه کویت و بحرین، قائم مقام وزیر خارجه عربستان سعودی و وزیر مشاور در امور خارجه امارات که در اجلاس عدم تعهد تهران شرکت کرده بودند؛ حضور داشتند.

حاضران این نشست در پایان با صدور بیانیه‎ای بار دیگر بر ادعای واهی خود مبنی بر حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه تأکید کردند، در این بیانیه آمده است: "بر مواضع ثابت شورای همکاری خلیج فارسی در مخالفت با ادامه اشغال جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ توسط ایران و از حق حاکمیت امارات بر این جزایر به عنوان بخش جدایی ناپذیر از خاک امارات تاکید می شود."

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود اضافه کردند: از اینکه تماس ها با تهران برای دست یابی به راه حلی برای مسئله جزایر سه گانه بی نتیجه بوده اند، ابراز تاسف  می شود. همچنین هر گونه اقدامات ایران در جزایر سه گانه باطل است. وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس خواستار بررسی همه وسایل و راه های مسالمت آمیز برای بازگشت جزایر سه گانه به حاکمیت امارات هستند."

 

کد خبر 183442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز