همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر رفع و رجوع سریع سهل انگاری شرکت ایرانسل در مورد ارسال پیامکی تبریک ورود به خاک امارات به مسافران جزیره ابوموسی گفت: وزارت امورخارجه باید این موضوع را پیگیری کند.

سید «حسین نقوی حسینی» در گفتگو با همشهری آنلاین درباره اقدام شرکت ایرانسل مبنی بر ارسال پیامکی با محتوای به امارات خوش آمدید به خبرنگارانی که به جزیره ابوموسی سفر کرده بودند، گفت: هر چند این اتفاق در بسیاری از نواحی مرزی ما اتفاق می‌افتد. اما با توجه به ادعاهای واهی امارات در مورد ابوموسی، شرکت ایرانسل باید هر چه سریع‌تر این مشکل را رفع و رجوع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: پوشش مخابراتی ما باید به نحوی باشد که دیگر شاهد وقوع چنین سهل‌انگاری‌هایی نباشیم، اشتباهی که در واقع در مسیر خلاف سیاست‎های خارجی کشور قرار گرفته است.

نقوی حسینی تأکید کرد: سیستم مخابراتی کشور باید از چنان ظرفیتی برخوردار شود که از این پس هر فردی وارد ابوموسی شد، ورود او را به بخشی از خاک ایران تبریک گفته شود.

وی در پایان، وزارت امورخارجه و  وزارت ارتباطات  را مسئول پیگیری این موضوع دانست و گفت: ما شاهد بروز این مشکل در بسیاری از نواحی مرزی هستیم. بر همین اساس شاید بهتر است که این مشکل با نگاهی وسیع‌تر رفع و رجوع شود.

ماجرای پیامک جنجالی ایرانسل به مسافران جزیره ابوموسی

ایرانسل امیدوار است سفر خوشی داشته باشید و آرزوی اقامتی امن در امارات متحده عربی برای شما دارد.» این متن پیامی بود که روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت برابر با ۹ می‌۲۰۱۲ در ساعت ۱۱: ۳۲ از سوی اپراتور تلفن همراه، «ام‌تی‌ان ایرانسل» به گوشی تعدادی از خبرنگاران اعزامی به جزیره ابوموسی فرستاده شد.

پیام خوش‌آمد به کشور «امارات متحده عربی» در حالی از سوی شبکه «ایرانسل» به گوشی‌های تلفن همراه ارسال شد که این کشور در سواحل جنوبی خلیج‌فارس و در فاصله ۶۰ کیلومتری از جزیره ابوموسی ادعاهایی مبنی بر مالکیت بر این جزیره را دارد و چندی پیش نسبت به سفر استانی محمود احمدی‌نژاد به این جزیره واکنش‌های بسیار تندی نشان داد.

در همین حال آرش کرم‌بیگی مدیر روابط عمومی ایرانسل در این‌باره به شرق می‌گوید: «چون ایرانسل با اپراتور اماراتی «اتصالات» رومینگ به معنای گسترش سرویس اتصال در مکانی غیر از مکانی که آن سرویس ثبت شده است، دارد وقتی کسی وارد جزایر بشود شبکه اتصالات شما را در حوزه کشور امارات می‌بیند و پیغام مشترک خود را ارسال می‌کند. این مساله به دلیل همپوشانی فضای فرکانسی است.»

پس از ادعاهای مقامات امارات بود که هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در قالب مصوبه‌ای، ابوموسی را به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب و معرفی کرد. مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم اعلام کردند تلاش‌های خود را برای رونق صنعت گردشگری در این جزیره شتاب خواهند داد.

سفر خبرنگاران به این جزیره نیز اولین تور بازدید از ابوموسی نام گرفت چون پیش از این هیچ برنامه‌ای به این شکل برای غیرساکنان جزیره صورت نمی‌گرفت.

کد خبر 170075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز