دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

خبر: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهیان خاویاری در آینده شاهد تولید انبوه خاویار و کاهش قیمت آن خواهیم بود و قطعا خاویار دیگر محصول لوکس باقی نخواهد ماند و وارد سفره مردم می‌شود.

وی با اشاره به تولید کمتر از 100کیلوگرم خاویار پرورشی در سال گذشته اعلام کرد: امسال تولید این محصول به یک تن خواهد رسید. به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی هر کیلو خاویار به مبلغ سه میلیون تومان خرید ‌و فروش می‌شود که بالا بودن قیمت این محصول مهم‌ترین عامل ناتوانی در خرید و مصرف است که با برنامه تولید انبوه قیمت آن کاهش خواهد یافت و وارد سفره‌ مردم می‌شود.

حاشیه خبر: یکی از شعارهای مرسوم دیروز و امروز آوردن برخی کالاها بر سر سفره مردم بود. قبل از تشکیل دولت نهم شعار آوردن نفت بر سر سفره مردم مطرح شد که هرچند بعدها تکذیب شد اما وعده آن در ذهن مردم باقی ماند. حال که آوردن نفت محقق نشده، قرار است در سال آخر، خاویار با کیلویی سه میلیون تومان به سفره مردم بیاید. هرچند حضور برخی اقلام اساسی و ضروری برای سلامت شهروندان نظیر مرغ، گوشت، شیر ولبنیات بر سرسفره مردم کمرنگ شده، شاید برنامه این است که خاویار جایگزین مرغ در سفره مردم شود.

کد خبر 183388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز