دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع لیبیایی اعلام کردند که سیف‌الاسلام قذافی از مقامات قضایی لیبی خواسته تا وی را بدون محاکمه اعدام کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اقلام الحرة، یک منبع لیبیایی آگاه اعلام کرد: سیف‌الاسلام قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی در اقدامی عجیب از مسوولان قضایی شهر الزنتان لیبی خواسته تا وی را بدون انجام محاکمه به سرعت اعدام کنند.

به گفته این منبع لیبیایی، سیف‌الاسلام قذافی که قرار است ماه آینده میلادی در شهر الزنتان محاکمه شود همچنین از مسوولان الزنتان خواسته هیات مدافعی را برای وی انتخاب نکنند.

این در حالی است که الزنتان با رد این درخواست به سیف‌الاسلام قذافی اعلام کرده است که دستگاه قضایی لیبی تنها نهادی است که درباره اعدام وی تصمیم‌گیری می‌کند.

ناظران لیبیایی نیز تاکید کردند که این درخواست پسر قذافی در واقع نوعی استراتژی فرار به جلو است.

این در حالی است که پایگاه خبری دنیا الوطن اعلام کرد، منابع آگاه لیبیایی خبر درخواست سیف‌الاسلام را تکذیب و اعلام کردند که وی به خوبی می‌داند باید برای پاسخ‌گویی در قبال اتهاماتش در دادگاه حاضر شود.

سیف‌الاسلام قذافی پیشتر در تاریخ 19 نوامبر سال 2011 در صحرای لیبی دستگیر شد و در حال حاضر در شهر الزنتان واقع در 180 کیلومتری طرابلس پایتخت لیبی زندانی است.

قرار است در ابتدای ماه آینده میلادی سیف‌الاسلام قذافی به اتهام کشتار و شکنجه انقلابیون لیبی محاکمه شود.

کد خبر 183356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز