همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری سوریه که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان را به حضور پذیرفته بود، بر تغییر ناپذیر بودن مواضع اصولی و مقاوم کشورش و نیز شکست توطئه‌های غربی‌ها و متحدانشان تاکید کرد.

مهر به نقل از تلویزیون سوریه نوشت: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران امروز در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد امنیت سوریه، امنیت ایران است و دو کشور منافع مشترکی با یکدیگر دارند.

بروجردی بر حمایت مستمر ایران از دولت و ملت سوریه در تمام سطوح و ادامه رایزنی با دمشق درباره هرگونه طرح و ابتکاری برای خروج سوریه از بحران کنونی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که ایران از تروریسم رنج برد و مرحله دشوار را پشت سر گذاشت، سوریه نیز می‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا ایران و سوریه همانند فولاد سختی هستند که قدرت‌های خارجی هر اندازه توطئه چینی کنند قادر نخواهند بود خدشه‌ای به نقش مقاوم آنها وارد کنند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز تاکید کرد آنچه در حال حاضر علیه سوریه جریان دارد تنها علیه این کشور نیست بلکه علیه تمام منطقه است.

اسد خاطرنشان کرد: قدرت‌های خارجی برای تکمیل طرح خود در تمام منطقه، سوریه را هدف قرار داده‌اند.

اسد تصریح کرد: همکاری میان کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه برای وادار کردن سوریه به دست برداشتن از مواضع خود هر اندازه باشد، دمشق همچنان به رویکرد مقاوم و دفاع از حقوق مشروع ملتها ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد : ملت سوریه هرگز اجازه اجرای طرح غربی منطقه‌ای و دستیابی آنها به اهدافشان را به هر قیمتی نخواهند داد.

رایزنی بروجردی با فاروق الشرع و المعلم

بروجردی در ادامه با فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه نیز از مواضع واقع بینانه جمهوری اسلامی ایران در قبال آنچه در سوریه می‌گذرد، تقدیر کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که رسانه‌های ضد سوری از جمله العربیه مدعی جدایی فاروق الشرع از نظام سوریه و فرار وی شده بودند.

بروجردی همچنین با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.

ایرنا هم در این زمینه نوشت: بروجردی پس از این دیدار گفت: گزارش‌ها حاکی از سلامتی ایرانیان ربوده شده در سوریه است.

کد خبر 182422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز