گروه اقتصادی: با وجود تعطیلی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و برخی نهادهای عمومی در تهران در روزهای پایانی هفته به‌دلیل برگزاری نشست سران جنبش عدم‌تعهد، بازار تهران تعطیل نیست و فعالیت اصناف، واحدهای تولیدی و کسبه به‌صورت عادی ادامه دارد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت صنوف و بازاریان در طول برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها وجود ندارد. سردار حسین ساجدی‌نیا به ایسنا گفت: امکان فعالیت تمامی صنوف در طول برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها وجود دارد که این امر به اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شده است. به گزارش همشهری، اگرچه تعطیلی دستگاه‌های دولتی و به‌خصوص بانک‌ها در پایتخت در زمان برگزاری نشست سران جنبش عدم‌تعهد، محدودیت‌ها و مشکلات خاصی را برای کسبه و اصناف ایجاد می‌کند اما این محدودیت‌ها نمی‌تواند مانع ادامه فعالیت اقتصادی و تجاری آنها باشد. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تأکید بر همکاری این صنف در راستای برگزاری هرچه بهتر اجلاس عدم تعهد، تأکید کرد:

در روزهای برگزاری اجلاس، فعالیت صنف طلا و جواهر متوقف نخواهد شد. محمد کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: حتی تعطیلی یکی دو روزه بانک‌ها هم نمی‌تواند مانع از تداوم فعالیت‌های این صنف شود. او با اشاره به اهمیت اجلاس مذکور بر کاهش اثرات تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، افزود: طی این چند روز آشنایی مسئولان و خبرنگاران کشورهای مختلف جهان با فعالیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و به‌خصوص رونق بازار تهران می‌تواند تأثیرات مثبتی بر افکار عمومی دنیا داشته باشد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی هم با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی فعالیت این صنف گرفته نشده است، گفت: درصورتی که این تصمیم اتخاذ و به صنف لوازم خانگی ابلاغ شود، هماهنگی‌ها برای توقف فعالیت‌ها طی روزهای مورد نظر در اسرع وقت انجام خواهد شد. محمد طحان‌پور در عین حال خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که این صنف طبق روال به فعالیت خود ادامه دهد اما اگر هم بنا بر تعطیلی باشد، این تعطیلات در مناطق مختلف فرق می‌کند.

کد خبر 182096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز