همشهری‌آنلاین: مدیر موزه‌ی خودروهای تاریخی ایران درباره‌ی برگزاری نهمین دوره‌ی نمایشگاه خودروهای تاریخی، گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای آشنایی بیشتر عموم مردم با موزه‌ها، ترویج فرهنگ حمایت از آثار ملی و نیز معرفی ذخایر غنی و پربار ملی و فرهنگی کشور است.

historical cars

historical cars

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تورج حسینی با بیان این‌که عامه‌ی مردم اطلاعات دقیقی از اشیای منحصربه‌فرد موزه‌های ایران ندارند، اظهار کرد: در حال حاضر در موزه‌ها و خزانه‌های آن‌ها، موارد بی‌شماری وجود دارد که هم جنبه‌ی انحصاری آن‌ها در دنیا و هم جنبه‌ی تاریخی‌شان مورد توجه بسیاری از مجموعه‌داران دنیاست. موزه‌ی خودرو نیز با داشتن خودروهای تاریخی و کاملاَ منحصربه‌فرد از این قاعده مستثنا نیست و در نظر دارد با حضور نمایشگاهی در اماکن پرتردد، این مجموعه‌ی بی‌نظیر را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد.

او ادامه داد: امسال نهمین دوره‌ی این نمایشگاه با هدف رونمایی از خودروهای موجود در خزانه‌ی موزه برگزار می‌شود. مزیت این خودروها این است که علاوه بر کامل بودن، از نظر تعدد برندهای موجود در دنیا و نسبت خودروها در وقایع تاریخی و نیز تنها نمونه‌های ساخته‌شده در دنیا خاص هستند که این مسأله، نمایشگاه یادشده را نسبت به دوره‌های گذشته متمایز می‌کند.

وی افزود: پارک ارم به‌دلیل بازدید بهتر و بیشتر عموم مردم، برای برپایی این نمایشگاه جانمایی شده است. امیدواریم از 15 تا 31 شهریورماه (ساعت 10 تا 24) شاهد حضور دل‌گرم‌کننده‌ی علاقه‌مندان در این نمایشگاه باشیم.

کد خبر 182068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز