همشهری آنلاین: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از احداث باغ موزه دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

دفاع مقدس

به گزارش ایلنا، بهرام ایلخاص‌زاده گفت: این باغ موزه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع که چهار هزار متر مربع آن مسقف است و با اعتبار اولیه معادل پنج میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس آبادان جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین باغ موزه شهری در سطح کشور از نظر وسعت و آنچه در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود، خواهد شد.

وی اظهار داشت: منطقه‌ای که برای احداث این باغ موزه پیش‌بینی شده است (پشت روابط عمومی پالایشگاه به سمت باشگاه انکس) شامل طبیعت جنگ بکر و دست نخورده‌ای است که تمام آثار جبهه در آنجا موجود است.

ایلخاص‌زاده افزود: با اندک بازسازی این محل به مکانی برای بازدید کاروانهای راهیان نور تبدیل می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: هر ساله جمع کثیری از کاروانهای راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی راهی این بخش از کشورمان می‌شوند.

به گفته ایلخاص‌زاده، متاسفانه نبود یک مرکز همچون باغ موزه دفاع مقدس در آبادان سبب شده تا مظلومیت مردم آبادان در دوران دفاع مقدس نادیده گرفته شود و کاروان‌ها از این شهر برای محل عبور و مرور خود استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با ساخت این باغ موزه دفاع مقدس بتوان گوشه‌ای از رشادت‌ها، جانبازی‌ها و ایثارگریهای مردم فهیم و همیشه در صحنه را به سایر هموطنان و حتی میهمانان خارجی نشان داد.

 

کد خبر 178502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز