همشهری آنلاین: مدیر بافت‌های تاریخی شهرداری تهران گفت: ساخت آپارتمان مسکونی شش طبقه در کناره موزه مقدم با مجوز اداره میراث فرهنگی بوده است.

موزه مقدم

بهروز کاشف در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران در مناطق تاریخی شهر بدون مجوز اداره میراث فرهنگی دست به هیچ ساخت و سازی نمی‌زند و ساخت آپارتمان در کنار موزه مقدم نیز با استعلام قطعی از میراث فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: شماره استعلام از اداره میراث فرهنگی تهران در پرونده موجود است و هیچ اقدامی علیه حریم این موزه صورت نگرفته و شهرداری تهران خودسرانه اقدام به ارائه این مجوز نکرده است.

مدیر بافت‌های تاریخی شهرداری تهران تصریح کرد: امکان ندارد که ما در چنین مواردی از میراث فرهنگی استعلام کتبی نگیریم و این کذب محض است که شهرداری تهران بدون استعلام از سازمان میراث فرهنگی حریم این موزه را شکسته است.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی از رسانه‌ها امروز اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر شکست حریم خانه موزه مقدم کردند که در آن اشاره شده است که "حریم این موزه که به عنوان گرانترین خانه موزه‌ جهان شناخته می‌شود، توسط یک مجتمع مسکونی شش طبقه با اجازه‌ شهرداری منطقه ۱۱ تهران و بدون استعلام از سازمان میراث فرهنگی استان تهران شکسته شده است و هر روز بر روند ساخت‌وساز و پیشرفت این مجتمع افزوده می‌شود و نمای مشرف به موزه نیز بدون هرگونه زیباسازی برای تخریب نشدن جلوه‌ی موزه، در حال ساخت است. "

کد خبر 174827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز