گروه شهرستان‌ها: آنچه از وضعیت ترافیکی محورهای شمالی کشور می‌توان دریافت، روانه شدن مسافران زیادی است که در روزهای پایانی تابستان به سواحل دریای خزر مسافرت می‌کنند.

سواحل دریای خزر

آمار نشان می‌دهد که طی چند روز اخیر و تعطیلاتی که پشت‌سر گذاشته شد مسافران بسیار زیادی به شمال کشور سفر کرده‌اند اما در این آمار آنچه همچنان بالا می‌رود، تعداد غرق‌شدگان در دریاست. البته با وجود آنکه آمارهای مختلفی از دستگاه‌های متعدد‌ همانند دریابانی، اورژانس 115، ستاد طرح سالم‌سازی دریا، هلال احمر، پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها عنوان می‌شود نمی‌توان به‌طور یقین از میزان غرق‌شدگان مطلع شد اما همین آمارها نیز حاکی از بالا بودن تعداد غرق‌شدگان در سه روز ابتدای هفته جاری است.

آنچه مهم است 60درصد مسافران که برای استفاده از موهبت دریا، شهرهای ساحلی استان مازندران را انتخاب می‌کنند به‌علت عدم آشنایی به فن شنا و نبود نقاط بیشتر در طرح‌های سالم‌سازی دریا متأسفانه خاطرات خوشی را با خود از این سفر به همراه نخواهند داشت. فعال بودن تنها 180طرح سالم‌سازی دریا در مقابل 400 نقطه کور در سواحل استان مازندران و طول 338کیلومتری نوار ساحلی باعث شده تا آمار غرقی‌ها در دریا به‌ویژه در ایام تعطیلات، خاطره شیرینی سفر را به کام برخی خانواده‌ها تلخ کند‎.

از سوی دیگر نیز اهمیت ندادن مسافران به مناطق شنا ممنوع و نبود مأمورانی که این موضوع را دست‌کم به کودکان و نوجوانان گوشزد کنند نیز باعث بالارفتن آمار غریق‌ها شده است. در همین خصوص رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی گیلان به ایرنا گفت: 11نفر طی سه‌روز تعطیلات اخیر در سواحل این استان غرق شده‌اند.

یوسف سیف‌زاد افزود: این تعداد از افراد در خارج از طرح‌های سالم‌سازی‌ دریا و در آب‌های ساحلی شهرهای خشکبیجار، آستارا، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی و پره‌سر رضوانشهر غرق شده‌اند. وی اضافه کرد: از اول تابستان تا روز گذشته، 35نفر در آب‌های ساحلی گیلان غرق شده‌اند که این تعداد، 14نفر بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. همچنین آمار نشان می‌دهد که در شنبه و یکشنبه هفته جاری بالغ بر 15نفر در سواحل دریایی مازندران غرق شده‌اند که البته هنوز این آمار از سوی پزشکی قانونی و ستاد سالم‌سازی این استان تأیید نشده است. ‎ ‎

کد خبر 181823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز