مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار اصفهان در جلسه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: مسیر شمس‌آبادی به عنوان بهترین مسیر عبور مترو اصفهان شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی از اصفهان، «سید مرتضی بختیاری»، استاندار اصفهان با اعلام این خبر گفت: «قرار بود شورای عالی هماهنگی ترافیک در وزارت کشور برای عبور مترو از زیر خیابان چهارباغ تصمیم بگیرد که در نهایت تصمیم این شورا مبنی بر عبور نکردن مترو از زیر این خیابان تاریخی بود.»

وی در ادامه گفت: «دو گزینه باغ گلدسته و شمس‌آبادی به عنوان گزینه‌های بعدی از سوی سازمان میراث فرهنگی معرفی شده بود اما از آن‌جایی که احتمال می‌رفت، گزینه باغ گلدسته نیز دارای آثار تاریخی باشد، شمس‌آبادی به عنوان بهترین گزینه انتخاب شد.»

پیش از این نیز سازمان میراث فرهنگی با عبور مترو از زیر خیابان چهارباغ عباسی مخالفت کرده بود. اما مجدداً با طرح این موضوع که عبور از زیر خیابان چهارباغ بهترین گزینه مترو است، دوباره مورد بررسی قرار گرفت.

بختیاری گفت: «دستور عبور مترو از زیر خیابان شمس‌آبادی به مترو اصفهان ابلاغ شده و دیگر مترو از زیر خیابان چهارباغ عباسی عبور نمی‌کند.»

به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، در صورت عبور مترو از زیر خیابان چهارباغ عباسی، این خیابان تاریخی به همراه آثار موجود در آن از قبیل مدرسه چهارباغ، عمارت هشت بهشت و ... دچار آسیب می‌شد.

کد خبر 18148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز