همشهری‌آنلاین: در غرب آمریکا بیش از ۷۰ مورد آتش‌سوزی بزرگ در جنگل‌ها روی داده است. صدها نفر از ساکنان اطراف این جنگل‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. به دلیل خشکسالی شدید شعله‌های آتش هم‌چنان مناطق وسیع‌تری را دربر می‌گیرند.

fire usa

هزاران تن از مأموران آتش‌نشانی غرب آمریکا در حال مبارزه با آتش‌سوزی وسیعی هستند که در تعداد زیادی از جنگل‌های این منطقه روی داده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان به نقل ار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهاشنبه (۱۶ اوت) در ۱۴ ایالت غرب می‌سی‌سی‌پی دست‌کم ۷۰ منطقه جنگلی در حال سوختن هستند.

بنا به اطلاع مسئولان آمریکایی شدت شعله‌های آتش در ایالات ساحلی واشنگتن، اورگون، کالیفرنیا و هم‌چنین نوادا، اوتا و آیداهو بیشتر از مناطق دیگر است. تعداد زیادی از مناطق مسکونی نیز تحت خطر سرایت حریق قرار دارند.

درجه هوای بالای ۴۰ سانتیگراد و در برخی مناطق حتی بیش از آن، شرایط کار برای مبارزه مأموران با آتش را سخت‌تر می‌کند. وزش باد گرم بر دامنه حریق می‌افزاید و هردم شعله‌ها مناطق بیشتری را در بر می‌گیرند. خشکسالی بی‌سابقه در بیش از دو سوم از خاک آمریکا از هفته‌ها پیش محسوس است.

بنا به پیش‌بینی هواشناسان گرمای هوا در هفته آینده هم ادامه خواهد یافت. یکی از مسئولان آتش‌نشانی در واشنگتن به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «اگر طبیعت به کمک ما نیاید ما باید مدت مدیدی هم‌چنان با شعله‌های آتش مبارزه کنیم.»

کد خبر 181369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز